הכנסת אישרה הערב (שני) את התיקון לחוק יסוד הממשלה לדחיית מגבלת מספר השרים בקריאה ראשונה. מחר יתקיים דיון בקריאה שנייה בועדה ומחרתיים תתקיים הצבעה בקריאה שנייה ושלישית. 
 
עם תום ההצבעה הודיע יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין כי עלה בידי ראש הממשלה להרכיב ממשלה ובכוונתו להודיע תוך שבוע על מועד הצגתה בכנסת.

קודם להצבעה התקיים במליאה דיון ארוך וסוער בו תקפו חברי האופוזיציה בחריפות את הכוונה להגדיל את מספר השרים במשמלה. יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר בדיון: "לפני שנה ישבתי ליד שולחן הממשלה מול ראש הממשלה והצבענו על החוק לצמצום הממשלה וראש הממשלה הניף את ידו באוויר. אחר כך ירדנו הנה למליאה והצבענו פעם ראשונה שנייה ושלישית, אני אמנם ח"כ חדש יחסית אבל לקחתי את זה ברצינות. ואז אומר הציבור לעצמו שהחוקים זה משחק ואף אחד לא צריך לקחת ברצינות שום חוק שעובר. לא מדובר על העלאת מספר השרים ל-20 אלא העלאה ללא שום הגבלה וככה גם מוחבא לו בסעיף פנימי החזרת השרים ללא תיק. לשר ללא תיק יש הכל רק דבר אחד אין לו – עבודה. כי הכל לגמרי משועבד לנוחות הפוליטית, זה מבזה את הדמוקרטיה הישראלית. בין האזרחים למדינתם יש חוזה שאומר שהאזרחים עובדים ומשלמים מיסים והממשלה עובדת בשבילם. החוזה הזה מופר היום".

יו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק הרצוג תקף אף הוא ואמר: "הבית היהודי קיבלו 160 מיליון שקלים בשנה לטובת מטרות שחברי הכנסת שלהם יראו לנכון, וכך גם יהדות התורה וש"ס. 20 מיליון שקל לכל ח"כ. אתם יודעים איזה תרופות היה אפשר לממן בכספים הללו וכמה חיים היו ניצלים עם הכסף הזה? במקום להעביר את הכסף למעיל רוח להצלת חיים בנגמ"שים, לרבש"צים בעוטף עזה או לסייעות לגנים. 20 מיליון שקלים לכל ח"כ זה לבזבוזים פוליטיים ושובר את כל שיאי הציניות שניתן לדמיין. כל זה כדי שנתניהו ישרוד בבית ראש הממשלה ויעמוד ברשות הממשלה הכי חלשה שהייתה פה".

ח"כ זאב אלקין: "כשאני מקשיב במשך היום לקולות שעלו במהלך הדיון הזה אני משתכנע כל פעם מחדש עד כמה אין גבול לציניות. אני מציע לח"כ הרצוג לחזור אחורה להסכמים הקואליציוניים של 2009. כל הדברים שתקפת אותם הופיעו בהסכמים הללו אבל אז זה לא הפריע לך כי היית שר. אם זה כל כך עקרוני איפה היית אז? אתה הרי יודע שאם רק היית יכול להקים ממשלה הייתה נותן אותו דבר ופי 2. כולם יודעים איך חיזרת אחרי אותם ראשי מפלגות לכל אורך מערכת הבחירות. ויש פה עוד מפלגות שנורא עקרוני להם המספר של 18 שרים אבל כשהם ישבו בממשלה אז 22 היה בסדר, אז זה לא הפריע להם. חלק מחברי העבודה שימשו בעבר שרים ללא תיק. אני קורא לחברי הכנסת לקצת פחות ציניות וצביעות".

יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה בדבריה במליאה כי "זה ממש לא משנה כמה שרים יהיו בממשלה כי זה שרים לענייני כלום או שצריך להגיד בעברית שרים לענייני לא כלום, שרים מיותרים".

גלאון תקפה את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט והממשלה הקודמת. "רק לפני שנתיים הוא אמר שלא יתמוך בכספים קואליציוניי, העלו את אחוז החסימה כדי שתהיה משילות. למה זה הוביל? לממשלה של 61. כל הטיעונים הם מבישים ואנו דנים בזה כשעל הפרק החטיבה להתיישבות, הגז, עובדי קבלן מפוטרים ומה לא ואתם רבים על שרים לענייני כלום ולא כלום? תתביישו לכם".

סגן השר אופיר אקוניס (ליכוד), שהשיב בשם הממשלה דחה את המתקפה ואמר: ,הצביעות בהתגלמותה התגלתה הערב מול פני האומה. ראינו כאן הערב הזה מופע צביעות".

לאחר ההצבעה החל במליאה דיון על הקמת ועדה מיוחדת שתכין את התיקון לחוק היסוד, המאפשר את הגדלת מספר השרים, לקריאה שניה ושלישית. הדיון בקריאה זאת יתחיל מחר ויסתיים רק ביום רביעי בשעות הצהריים. אז יתחילו ההצבעות בקריאה שניה ושלישית. בכנסת מעריכים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יציג את ממשלתו בפני הכנסת ביום ה' השבוע או ביום ב' בשבוע הבא.