נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התראיין הלילה (רביעי) לעיתון א-שרק אל-אווסט הלונדוני ואמר כי הוא מצפה מהממשלה החדשה בישראל לפעול למען פתרון שתי המדינות. הוא אמר כי הוא מקווה ל"מחויבות אמיתית לפתרון של שתי מדינות ופעולה בהתאם לכך".



אובמה התייחס למצב בעזה ואמר כי שני הצדדים ידרשו לתת מענה לשיקום ההומניטרי של הרצועה, אך גם יצטרכו למצוא דרך לשתף פעולה בעתיד ולהתחבר לכלכלה העולמית.



אובמה הדגיש כי הוא לא מוותר על שלום בין הצדדים והוסיף כי ארצות הברית תמיד תפעל להשגתו. "כפי שאמרתי כשביקרתי ברמאללה לפני כשנתיים, לפלסטינים מגיע לחיות במדינה עצמאית, ריבונית, שבה הם יכולים לתת לילדים שלהם חיים של כבוד והזדמנות. וכפי שאמרתי בנאום שלי לעם ישראל באותו טיול, שלום בין הישראלים לפלסטינים הוא הכרחי ואפשרי", הדגיש אובמה והוסיף: "זה גם האינטרס הביטחוני הלאומי של ארצות הברית וזו הסיבה שאנו עובדים כל כך קשים במשך השנים למציאת פתרון".



במהלך הריאיון התייחס נשיא ארצות הברית לתפקיד המשטר האיראני במדינות כמו תימן וסוריה: "איראן היא מדינה שתומכת בטרור, שעוזרת לחזק את משטרו של אסד בסוריה, שתומכת בחיזבאללה בלבנון ובחמאס ברצועת עזה, היא מסייעת למורדי החות'ים בתימן. לכן, המדינות באזור הן אלה שצריכות להיות מודאגות מאוד מפעילותה של איראן".



הוא הוסיף: "איראן כבר עוסקת בפעילויות מהמסוג שציינתי ללא נשק גרעיני, אנחנו יכולים רק לדמיין איך איראן עלולה להיות אפילו יותר פרובוקטיבית אם היא תהיה חמושה בנשק כזה". אובמה הדגיש כי זו אחת הסיבות שהעסקה עם איראן כל כך חשובה: "מניעת איראן גרעינית תוכל להסיר את אחד מהאיומים הגדולים ביותר לביטחון באזור".



במהלך היום עתיד להיפגש אובמה בבית הלבן עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן נאיף עבד אל-עזיז, ועם שר ההגנה של סעודיה, הנסיך מוחמד בן סלמאן, שהגיעו לוושינגטון לרגל פסגה בקמפ דיוויד, בה ישתתפו מנהיגי המפרץ הפרסי. מלך סעודיה, סלמאן בן עבד אל-עזיז, אמור היה להגיע לפסגה בעצמו, אך ביטל את השתתפותו ושלח אותם כמחליפיו.