לאחר מו"מ קואליציוני מתמשך ולא צפוי, במהלכו טרף את הקלפים יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כשהודיע כי פני מפלגתו לאופוזיציה, החל הערב (חמישי) הדיון במליאת הכנסת על השבעת הממשלה ה-34 של מדינת ישראל.



כפי שהתברר לאחר תחילת הדיונים,  חבר הכנסת סילבן שלום מונה לשר הפנים והמשנה לראש הממשלה. חבר הכנסת גלעד ארדן נותר הבכיר האחרון בליכוד שטרם הגיע להסכמה עם ראש הממשלה, שקרא לו לשקול מחדש את עמדתו מעל בימת הכנסת.



בני בגין למד רק מנאומו של נתניהו כי קיבל תפקיד של שר בלי תיק. ואילו חברי הכנסת צחי הנגבי הופתע לשמוע כי הסכים לקבל על עצמו את תפקיד יו"ר הקואליציה ויו"ר וועדת החוץ והבטחון. ממיד לאחר שראש הממשלה אמר את הדברים האלה בנאומו פרסם הנגבי תגובה חריפה בה אמר: "לא הסכמתי לתפקידים שראש הממשלה ציין וההודעה לא נמסרה על דעתי".

במהלך הנאום פנה ראש הממשלה ליו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג וקרא לו להתצטרף לממשלה אך הרצוג דחה את הדברים על הסף. מיד עם תחילת נאומו של ראש הממשלה פתחו חברי הכנסת מהרשימה המשותפת בקריאות ביניים. שלושה מהם הורחקו מהאולם ואחרים יצאו בעקבותיהם כשהם צועקים "אלפי ערבים נוהרים לקלפיות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר, על אף הפרעות חוזרות ונשנות מצד חברי האופוזיציה , על הצורך לשנות את שיטת הממשל: "כל שנתיים בממוצע ישראל מחליפה ממשלה.  אני חושב שהדרך של הרחבת מהממשלה היא היחידה לעשות תיקון שכל אחד מאיתנו ייתקל באותה בעיה - אם לא נחילף את שיטת הממשלה ואת ראש הממשלה- נמשיך להחליף בממוצע כל שנתיים ממשלה."
 
 
עוד הוסיף נתניהו ואמר: "רוב אזרחי ישראל מבינים כי יש צורך בשינוי השיטה טובת המדינה מחייבת שינוי שיטת ממשל. הלילה נרכיב ממשלה למען אזרחי מדינת ישראל". 

יו"ר האופוזיה יצחק הרצוג אמר בדיון על השבעת הממשלה לשר האוצר המיועד משה כחלון: " אתה כבר מבין שהקרקס שהצטרפת אליו זה ממלת מעבר לפני הבחירות הקרובות בעודפ חות כשנתיים. לא תוכל להצויא את התוכנית שהגית אפילו מהמהגירה.  במקרה הטוב תקים ועדה ותהיה כותרת בעיתון". 

"זו ממשלה שלא תעסוק ברפורמות או בתיקון או בשינוי הממשלה הזו תדאג רק לחיים עצמם- לחייה שלה- להישרדותה- לקיומה, לעבור עוד הצבעה בכנסת. תאמר את האמת לעם- זו לא ממשלה שתמשול באמת וככה אי אפשר לנהל את המדינה".
 

יו"ר האופוזיציה פנה לנתניהו : "אם תרים יד על התקשורת החופשית אני אעמוד מולך אם תרים יד על המיעוטים בחברה הישראלית כמו שעשית בבחירות האחרונות נעמוד מולך- לא ניתן לך לפגוע ככה באף אזרח או בן אדם".