ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח נאום וידאו מיוחד לכנס הג'רוזלם פוסט שהתקיים היום (ראשון) בניו יורק ובו התייחס להסכם הסופי המתגבש עם איראן ואמר כי "עסקה טובה יותר עדיין אפשרית. זה לא מאוחר מדי".


"למנוע מאיראן להיות מסוגלת להשיג כלי נשק גרעיניים הוא האתגר המשמעותי ביותר של דורנו", קבע נתניהו. "עלינו להבין שאיראן לא רק מאיימת בהשמדת ישראל, היא כובשת נתחים עצומים מהמזרח התיכון ומבקשת לייצא את המהפכה האסלאמית שלה לרחבי העולם".
נאום נתניהו בכנס הג'רוזלם פוסט

"היום, המערכה התוקפנית של איראן בולעת את המזרח התיכון כולו: תימן, עיראק, לבנון, עזה, סוריה, לוב. במקומות אחרים היום, איראן נותנת חסות לטרור עולמי במזרח התיכון, באסיה, באפריקה, באירופה, בצפון ובדרום אמריקה. היום, איראן מבצעת התחמשות חסרת-תקדים בנשק קונבנציונלי: מזל"טים, רקטות, לוויינים, צוללות, טילים מונחי-מטרה ונשק קטלני אחר", הסביר נתניהו.

ראש הממשלה פירט על פעולותיה האחרונות של הרפובליקה האיסלאמית: "בחודשים האחרונים איראן סיפקה נשק מתוחכם יותר ויותר לשליחי הטרור שלה: לחיזבאללה, לחמאס, לג'יהאד האיסלאמי, לח'ותים בתימן ולאחרים. היום, איראן מבצעת התקפות סייבר נגד ישראל, נגד שכנותיה הערביות ונגד המערב. איראן עושה כל זאת היום מבלי נשק גרעיני. תחשבו על מה שאיראן תוכל לעשות מחר עם נשק גרעיני".
"טעות היסטורית לבצע את העסקה"
 
"עכשיו, למרבה הצער הסכם המסגרת בלוזאן סולל את דרכה של איראן לייצור האורניום המועשר לארסנל שלם של כלי נשק גרעיניים. זוהי התוצאה הבלתי נמנעת אם איראן תשמור על ההסכם. אם הם יחליטו לשבור את העסקה, הם יוכלו להשיג פצצה הרבה קודם. העסקה גם מאפשרת לאיראן עשרות מיליארדים של דולרים באופן מיידי, ומאות מיליארדים של דולרים בשנים הקרובות", אמר נתניהו. 
 
"זה הרבה כסף - הרבה כסף לתמיכה בטרור העולמי של איראן, הרבה כסף למימון תוקפנותה של איראן באזור, הרבה כסף לחימוש המאסיבי בנשק קונבנציונלי  של איראן. זו תהיה טעות היסטורית למהר עכשיו ולבצע את העסקה הרעה הזו. אנחנו נדרשים לסבלנות ולהחלטיות, להחזיק מעמד עד שתהיה עסקה טובה יותר, אחת שבאמת תחסום את דרכה את איראן לפצצה, אחת שתקשור את הסרת המגבלות על תוכנית הגרעין של איראן עם שינויים בהתנהגות האיראנית", ביקש ראש הממשלה.

"קמפיין הדה-לגיטימציה אבסורדי"

ראש הממשלה התייחס למסע הדה-לגיטימציה נגד ישראל ואמר כי "בשבועיים האחרונים, היה ניסיון לזרוק את ישראל מחוץ לפיפ"א, התאחדות הסטודנטים הארצית בבריטניה הצביעה בעד חרם על ישראל ומנכ"ל של חברת תקשורת צרפתית הכריז על כוונותיו לסיים את עסקיה של החברה עם ישראל. מילות ההערצה שלו לישראל מאוחר יותר, בבירור לא מתיישבות עם הערותיו העוינות שאינן משתמעות לשני פנים בקהיר".
 
 
"אנחנו בעיצומו של קמפיין עולמי לדה-לגיטימציה של ישראל", הודה נתניהו, "והנה מה שכל כך אבסורדי בזה: הפלסטינים נסוגו מהמשא ומתן לשלום. הם הפנו את גבם לברק, הם הפנו את גבם לשרון, הם הפנו את גבם לאולמרט והם עכשיו הפנו את גבם אליי. הם נמנעים באופן עקבי משיחות שלום ישירות ולאחר מכן קוראים לסנקציות על ישראל, כי אין שיחות שלום".

"למרבה הצער, יותר מדי בקהילה הבינלאומית הולכים אחר ההצגה הזו. יש להילחם בדה-לגיטימציה. זה לא על מדיניות כזו או אחרת של ישראל. זה על זכותנו להתקיים כאן כעם חופשי, זכותנו להגן על עצמנו, זכותנו לקבוע את העתיד שלנו".
"מערכת המשפט ועיתונות חופשית יישארו כאלה"
 
"ישראל היא הדמוקרטיה המותקפת ביותר על פני כדור הארץ. ואיזו דמוקרטיה היא - חזקה ומתגלגלת, עם פרלמנט ושונא לעיתים  - אני יכול לתת לכם עדות אישית, מערכת משפט עצמאית - שתישאר כזאת, עיתונות חופשית - שתישאר כזאת, דמוקרטיה שמגנה בחירוף נפש על שוויון זכויות לכל אזרחיה מבלי יוצא דופן".
 
"הדמוקרטיה הזו, ישראל, מבקשת שלום כנה ואמיתי עם שכנינו הפלסטינים בדיוק כפי שאנחנו מבקשים להדוף את הכוחות הברבריים של הטרור והקיצוניות שמקיפים אותנו. בקרב נגד הדה-לגיטימציה, הנשק שלנו הוא האמת. עלינו לומר את האמת - בקול רם, באופן ברור, בגאווה. זה מה שעל כולנו לעשות".
 
בפתח נאומו אמר נתניהו כי "מירושלים, בירתה של מדינת ישראל המודרנית מזה 67 שנים, בירתה המאוחדת של ישראל מזה 48 שנים, ובירתה של העם היהודי מזה 3000 שנה, אני מוסר ברכות חמות למשתתפים בכנס הג'רוזלם פוסט השנתי בניו יורק". 
הוא הוסיף כי "לישראל אין ידידה טובה יותר בעולם מארה"ב. ולארה"ב אין ידידה טובה יותר מישראל. אני רוצה להודות לנשיא אובמה, לקונגרס ולעם האמריקני על כל מה שהם עשו למען ביטחון ישראל. אבל גם הידידות הטובות ביותר יכולות שלא להסכים באופן מכובד על נושאים של ביטחון בינלאומי. אין דבר שחשוב לישראל, ליציבות המזרח התיכון ולשלום העולם, יותר מאשר האיום של תוכנית הגרעין של איראן".