מבחן כח פנימי חשוב לראש הממשלה: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע הלילה (שני) כי בכוונתו לקדם הצעת פשרה, אותה יזם ח"כ דוד ביטן, לפיה כלל המתפקדים יבחרו את נציגי הרשימה הארצית, מקומות 16-1, ואילו חברי המרכז יבחרו את נציגי המחוזות, שממוקמים לסירוגים מהמקום ה-17 ואילך.

ההצעה צפויה להגיע להצבעה במרכז הליכוד ביום ראשון הקרוב, שזהו המועד האחרון להסדיר את העניין, על פי הסכם פשרה שהושג בין היועץ המשפטי של המפלגה עם חבר הכנסת דוד אמסלם, שעתר בנושא לפני מספר שבועות. 

ל"מעריב אונליין" נודע כי בסביבתו של נתניהו ושל יו"ר ועדת הכנסת דוד ביטן, מעריכים כי מרכז המפלגה לא יערים קשיים על נתניהו. 


המרכז לא יערים קשיים. ח"כ ביטן 
במכתב ששלח אמש נתניהו לחברי המרכז הוא כתב: "ההחלטה בידיכם, אם נמשיך לחזק את תנועתנו או שנדרדר לאחור ונסכן את שלטון הליכוד. עלינו לשמור על אחדות התנועה ולא להכניס אותה למעגל בלתי נגמר של סכסוכים פנימיים".
עוד כתב נתניהו, כי הצעתו מאזנת בין הצורך לתת למתפקדי הליכוד להשפיע לבין חיזוק מרכז הליכוד "שהוא עמוד השדרה של התנועה". לדבריו, "אין זה סוד שהתנועה סבלה במשך שנים ממיתוג שלילי של מרכז הליכוד. גם אם הדבר נעשה שלא בצדק, הרי שהוא פגע בנו קשות. אין ספק שאם לא נשכיל למצוא שיטה מאוזנת, יריבינו ישתמשו בכך כדי לפגוע בנו בבחירות הבאות".

נתניהו ציין במכתבו כי הצעתו נתמכת על ידי "רוב מוחלט של השרים, חברי הכנסת ופעילי התנועה". הערב מתכוון נתניהו לזמן אליו את חברי הסיעה כדי להחתים אותם על מכתב תמיכה בהצעת הפשרה.
הרקע ליוזמת הפשרה הוא ניסיון של חברי מרכז הליכוד להחזיר לעצמם את הסמכות להרכיב את רשימת הליכוד לכנסת. בחזית המאמץ ניצב ח"כ דודי אמסלם, שכינס בשבוע שעבר 50 ראשי סניפים בליכוד שהביעו תמיכה בהחזרת הכוח לחברי המרכז. ח"כ אמסלם הוא היחידי מבין חברי הסיעה שלא הוזמן ללשכת נתניהו לחתום על הצעת הפשרה.