כמו בכל יום שני, קיימו היום (שני) סיעות הכנסת את הישיבות הפנימיות שלהן, כשלאחר מכן, בשעה ארבע, צפויות להמשיך הדיונים במליאה, שאחת מהן הצליח לעורר סערה במערכת הפוליטית.



סיעת מרצ, בהצעה אשר חתומה על ידי כל חברי הכנסת שלה, הגישה את ההצעה להכניס תיקון לחוק להגנת הצרכן שיחייב את היצרנים לציין את העיר או היישוב בהם נוצר המצרך



נתניהו התייחס לעניין ואמר: "מדינת ישראל נמצאת במאבק נגד הניסיון להחרים אותה בזירות בינלאומיות. אני שואב עידוד שיש התנדבות מימין ומשמאל להיאבק בכך ואני מעודד מכך שהתחילה חקיקה בארצות הברית נגד התופעה הזאת. זה בהחלט יסייע למאמץ הבינלאומי שלנו. עם זאת, הופתעתי לגלות שאחת מסיעות הבית הגישה הצעה לסימון מוצרים. אני מבקש ממנה להסיר את ההצעה כפי שאמר המשורר ארז ביטון. מי שמתחיל לסמן מוצרים, סופו לסמן אנשים. צריך להפסיק עם זה עכשיו". כאמור, ההצעה לא אמורה לעבור ותקבל קולות בודדים, אך למרות זאת, המשמעות שהיא תעלה לדיון בכנסת, מעוררת זעם אצל גורמים פוליטיים. 



יו"ר מרצ הגיבה לדרישה ואמרה: "ראש הממשלה כנראה באמת בצרות אם עכשיו הוא מתגולל על מרצ, בקצב הזה הוא תכף יאסור את שרטוט הקו הירוק על מפה. ראש הממשלה שוב מנסה לגלגל מעליו את האחריות על המצב אליו הגיעה ישראל כתוצאה מהמדיניות שלו, ועל הדרך לעשות דה לגיטיצמיה לשמאל בישראל.
"אם נתניהו מעוניין לבטל את ההפרדה הזאת ואת המחיר הכבד שמפעל ההתנחלות בשטחים גובה מישראל הוא מוזמן לפתוח במו"מ להסדר קבע ולהביא לסיום הכיבוש. עד אז הוא יאלץ לחיות עם ההשלכות של המדיניות ההרסנית שלו".
 

ליברמן: "העימות הבא יהיה בקיץ 2017"



יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן בפתח ישיבת סיעתו בכנסת: "שמעתי אמירות של אלוף פיקוד הדרום וסגן הרמטכ"ל. אני מסכים עם עצם האמירות שלהם וגם עם התוכן. לגבי הדרום, לצערי כבר ספגנו ארבעה טילים שנחתו בדרום הארץ וראינו מאות אלפי ישראלים רצים למקלטים ועוד לא עברה שנה מאז צוק איתן. הדבר המרכזי שחייבים להבין - יש אובדן הרתעה מוחלט שראש הממשלה ושר הבטיחון מדברים על הרתעה ישראלית היא לא קיימת".

"השקט הוא לא תוצאה של הרתעה. אנחנו קונים את השקט במחיר יקר מאוד. כשאני אומר שמדינת ישראל שממשלת ישראל קונה שקט צריך להבין שזה מחיר של השיקום כל תשתיות הטרור. ישראל נתנה הסכמה שבשתיקה שחמאס עובד 7 ימים בשבוע 24 שעות ביממה ובונה מנהרות התקפיות, כמו שעובדים על יצור טילים יותר קטלנים מדויקים וארוכי טווח. לכן השקט שכביכול אנו נהנים ממנו הוא קנית שקט במחיר כבד מאוד.
"אני יכול להגיד לכם בוודאות. העימות הבא יהיה בקיץ הבא. יהיו לו הרבה יותר טילים מנהרות וציוד משוכלל שלא היה לו בצוק איתן. לא ניתן למנוע מבצע בקיץ הבא. גם ראש הממשלה וגם שר הביטחון מפזרים הצהרות שווא. בשבוע שעבר חברנו שרון גל ציטט את נתניהו מכנס באשקלון שפנה לתינוקת שהיא היום בת 8 אך ממשיכה לחיות תחת טילים. כדאי מאוד לרה"מ לזכור ואני מצטט: נתניהו כיו"ר אפוזיציה באשקלון ב-2009. אני רוצה להגיד לאותה אמא ולכל האימהות בישראל. אנו נעשה מה שצריך לעשות מזמן. אנו נמוטט את שלטון החמאס ונחזיר לכם את הבטחון".

"אותה אמא מחכה לזה כבר שש שנים. אני חושב שגם מה ששקורה בצפון ושמעתי את סגן הרמטכל גולן שאומר שמעולם מצבנו האטסטרגי לא היה כל כך טוב, לא מסתדר לי עם אמירות רה"מ מאתמול שאיראן מציפה את המזהח בטילים ארוכים ומדוייקים. לא היה לנו אויב עם כמות שאפילו מתקרבת למה שיש בידי החזבאללה שיש לו טילים שמכסים את כל המדינה".

"הגישה של שב ואל תעשה או שהפריץ ימות או שהכלב ימות, נוגדת את כל התפיסה של בטחון לאומי. ממשלה שלא יודעת להבטיח את אזרחיה אין לה זכות קיום. זה לא מקרה שרה"מ לא הסכים להכניס סעיף על מיטוט שלטון החמאס".

"בדרך הזאת קואליציה נוכחית לא ניתן לתחזק. אני יכול להגיד בוודאות או בסבירות גבוהה שעד סוף שנת 2015 הממשלה הזאת תתפרק. אם מישהו חושב שהיא תוציא את ימיה אני אומר חד משמעית. עד סוף 2015 היא תתפרק".