חבר הכנסת אורן חזן איים על יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין כי "יחפש עליו סיפורים" בעקבות החלטת היו"ר להשעותו מניהול דיוני מליאת הכנסת, כך טוענים בלשכת היו"ר. על פי הדברים נראה כי ח"כ חזן טילפן לפלאפון האישי של יו"ר הכנסת, אדלשטיין העבירו לאחד מעוזריו, ששוחח עם חזן, וזה אמר לו לטענתו: "אני אחפש עליו סיפורים". 



התנועה לאיכות השלטון פנתה הערב ליועמ"ש, יהודה וינשטיין, בקריאה לפתוח בחקירה נגד ח"כ אורן חזן בחשד לסחיטה באיומים. זאת בעקבות טענות אשר הועלו כי חזן פנה ליו"ר הכנסת ואיים כי יחשוף סודות מביכים אודותיו כנקמה, אם יורחק מניהול המליאה.
 
בתוך כך נודע כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח עם יו"ר הכנסת, קודם לקבלת ההחלטה להשעות את חזן. רה"מ היה שותף להחלטה והיפנה אותה אל יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג וביקש ממנו להתקזז עם חזן במידה וזה יאיים על שלמות הקואליציה. מלשכתו של חזן לא התקבלה תגובה בעניין.

הצעד בו נקט ח"כ הרצוג נחשב לחריג, בעיקר לאור העובדה כי האופוזיציה הודיעה שלא תסכים להתקזז על שום דבר. יו"ר המחנה הציוני אמר בהודעה מיוחדת כי הוא נענה לבקשת יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין, ויסכים לקזז חבר כנסת מהאופוזיציה במקרה שחבר הכנסת אורן חזן יאיים להצביע נגד הקואליציה, במידה וינקטו נגדו צעדים בעקבות התחקיר, בו נטען שהוא השתמש בסמים קשים וסרסר בזונות.

קודם לכן הודיע יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי החליט להשעות את סגנו, ח"כ חזן, מניהול ישיבות הכנסת עד להודעה חדשה. אדלשטיין זימן את חזן לשיחה בעקבות הטענות כי סרסר בזונות וצרך סמים קשים.