לאחר שבכיר חמאס דחה את דוח האו"ם שהאשים אותו בפשעי מלחמה, והדגיש כי הארגון שיגר טילים לעבר בסיסים צבאיים, בירך היום (שני) הארגון בהודעה רשמית על פרסום הדוח.

בהודעה הרשמית נכתב כי "מדובר בהרשעה מפורשת לכיבוש שמחייבת להביא את הנהגתו בפני בית הדין הבינלאומי בהאג, ובפני כל בתי הדין הבינלאומיים כדי להעמידם לדין על פשעיהם נגד בני העם שלנו". חמאס הוסיף עוד כי "יש לשים קץ לכיבוש, להפסיק את התוקפנות ואת המצור הישראלי הממושך על העם והאדמה הפסלטינית, בעיקר ברצועת עזה".

מוקדם יותר דחו בחמאס את הטענות שהארגון ביצע פשעי מלחמה במהלך מבצע "צוק איתן", כשנאמר כי "השיגור חסר האבחנה של אלפי טילים, רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל, נעשה במטרה לזרוע אימה בקרב אזרחי ישראל".
בכיר בחמאס, גאזי חמאד, אמר בעקבות פרסום המסמך של האו"ם, כי "הטילים כוונו לאתרים צבאיים ישראלים, לא לעבר אזרחים". הוא מתח ביקורת על חוקרי האו"ם וטען כי "הדוח לא מאזן בין קורבנות לרוצחים".
גם סאיב עריקאת, בכיר הרשות הפלסטינית, התייחס לדוח ואמר כי ברשות ילמדו את הממצאים ואת ההמלצות של דוח האו"ם. "נשים זאת בעדיפות הראשונה בהתאם למחויבותינו לכיבוד מוסדות החוק הבינלאומי", אמר מי שכיהן בעבר כיו"ר צות המו"מ הפלסטיני. לדבריו, הדרך היחידה לשלום בין ישראל לפלסטינים היא לסיים את הכיבוש הישראלי ולשים קץ למה שכינה "הפשע המתמשך נגד העם הפלסטיני".

בדוח נקבע כי 742 פלסטינים נהרגו כתוצאה מתקיפות אוויריות של צה"ל על בתי מגורים ברצועת עזה, מרביתם נשים וילדים. לפחות 142 משפחות איבדו שלושה או יותר בני משפחה בהתקפות אלה. 
הדוח לא ציין במפורש את חמאס, כשקבע כי פעולות האיבה גרמו למצוקה ולהפרעה עצומה לחייהם של אזרחים בישראל. בדוח נכתב, כי "האזרחים המתגוררים בקרבת עזה חזו לעיתים קרובות בדאגה בהפגזות מחלון ביתם, אך נאבקו גם להגיע בזמן למקלטים עם ילדיהם בשמע צפירות האזעקה המתריעות על נפילות קרבות".
בתקשורת הערבית דיווחו בהרחבה על הדוח, כאשר פלסטיני מעזה אמר כי "כל עשר שניות היה פיצוץ". ציטוט נוסף שהובא בהרחבה בתקשורת הפלסטינית והערבית, הוא מפיו של ניצול בן של משפחת א-נג'אר שאיבד 19 מבני משפחתו בהפצצה ב-26 ביולי 2014. "התעוררתי בבית החולים, שם הודיעו לי כי אחותי, אמי ושניים מילדיי נהרגו בהפצצה. בעצם כולנו מתנו באותו יום – כולל הניצולים".
יושבת ראש הוועדה, השופטת בדימוס מרי מקגוואן-דיוויס, כתבה בדוח כי "היקף ההרס והסבל האנושי בעזה היה חסר תקדים בהיקפו וישפיע על הדורות הבאים".
כזכור הוועדה מציינת בדוח כי ישראל סירבה לשתף פעולה עם החקירה, חרף פניות של אנשי הוועדה, עוד נטען כי ישראל נמנעה מלספק לוועדה מידע ומנעה מהחברים להגיע לישראל לאיסוף ראיות. הוועדה קובעת כי יותר מ-1400 פלסטינים נהרגו במהלך הלחימה כתוצאה מאש צה"ל, ומציינים שמנגד, כי חמאס שיגר קרוב ל-5000 רקטות, מהן נהרגו שישה אזרחים ונפצעו 1600. 
על פי הדוח, נשים פלסטיניות נפגעו במיוחד כתוצאה מתקיפות בנייני מגורים. בדוח עוד מצויין כי שכאשר ישראל מבחינה שחיים של חיילים שלה בסכנה, היא מתעלמת מהחוקים הבינלאומיים. 
הוועדה מוטרדת מהחלטת ישראל לסגור את החקירה הפלילית בנוגע לארבעה ילדים שנהרגו בחוף עזה, ב-16 ביולי 2014. בדוח מציינים חברי הוועדה כי עיתונאים זרים ועדי ראייה פלסטיניים לא תושאלו על ידי הרשויות הישראליות, דבר אשר מעלה שאלות בנוגע לחקירה הישראלית שהתנהלה בנושא. עוד מציינת הוועדה כי ילדים משני הצדדים סבלו במהלך הלחימה מסיוטים ורעידות.
בנוגע לפלסטינים, הוועדה מעלה מעלה חששות חמורים בנוגע מהאופי הבלתי מבחין של הרקטות שנורו לעבר ישראל, מעשה שהוא הפרה של החוק הבינלאומי, כמו גם מהשימוש במנהרות. 
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת סיעת הליכוד לפרסום המסקנות: "הוועדה שכתבה את הדוח מונתה על ידי מועצה שקוראת לעצמה מועצה לזכויות אדם. היא עושה הכל חוץ למלדאוג לזכויות אדם. היא מגנה את ישראל יותר מאשר את סוריה, איראן וצפון קוריאה ביחד. היא מינתה תחילה למנות בראשה אדם שנתפס כמסית ומדיח נגד ישראל וגם קיבל כסף מהפלסטינים. היא התחילה לחקור את האירועים באזור יום אחרי חטיפת שלושת נערינו. על בסיס נתונים אלה צריך להתייחס למסקנותיה והמלצותיה".
מנגד יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, טענה כי ישראל שגתה באי שיתוף הפעולה עם הועדה: "ממצאי האו"ם צריכים להדליק נורה אדומה על ההתנהלות בצוק איתן. מדינת ישראל שגתה בהחרמת הוועדה, והחרמתה כמוה כקבוצה שלא מופיעה למשחק, השופט פוסק הפסד טכני. חבל שלא נלמד הלקח מפעמים קודמות ודומות".

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, אמר בתגובה לדוח מועצת זכויות האדם: "הפלסטינים העתיקו את זירת הקרב לאו"ם. האו"ם הוא שדה הקרב האמיתי, מועצת זכויות האדם מתפקדת כחיילים של הפלסטינים ושל החמאס, והדו"ח המוטה שלה הוא הנשק שלהם".