שר החוץ הטורקי, מוולוט קבוסוגלו, מאשר כי ישנה התקדמות בשיחות בין ישראל לטורקיה וכי בכוונת שתי המדינות לנרמל את היחסים ביניהן.



"המטרה היא להחזיר את היחסים למצב נורמלי", אמר שר החוץ הטורקי לכתבים, "ואת זה אי אפשר לעשות בלי מפגשים בין נציגי שתי המדינות". יחד עם זאת הוסיף שר החוץ הטורקי כי "עכשיו הכדור נמצא במגרש של ישראל", כשהתייחס לכך שטרם מולאו התנאים שטורקיה הציבה לחידוש היחסים, שהם, לפי התקשורת הטורקית, הסרת המצור על עזה ותשלומי הפיצויים למשפחות נפגעי והרוגי משט המרמרה.



גורם מדיני ישראלי אישר ביום שני כי ישראל וטורקיה נערכות לחידוש המגעים להפשרת היחסים ביניהן, יותר משנה לאחר שסבב השיחות האחרון הסתיים ללא תוצאות. כחלק מהמהלך, יצא השבוע מנכ"ל משרד החוץ, דורי גולד, לפגישה עם בכירים טורקים באירופה.



היחסים בין המדינות התדרדרו במהלך מבצע "צוק איתן", כאשר נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן האשים את ישראל בביצוע פשעים נגד האנושות והשמיע אמירות שישראל הגדירה כאנטישמיות, ואילו שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון האשים מפורשות את טורקיה בתמיכה באירגוני טרור, ובעיקר בחמאס.



הניסיונות להביא לסיום המשבר בין טורקיה לישראל בשנתיים האחרונות מאז התנצל נתניהו בפני ארדואן על תקרית המרמרה לבקשת אובמה, עלו בתוהו. בישראל אומרים כי ישראל עשתה התקדמות משמעותית לעבר טורקיה, כשהסכימה להגדיל את סכום הפיצוי למשפחות הרוגי המרמרה, אולם מאז הצדדים היו בנתק עד להתחממות היחסים לאחרונה.