ראש הממשלה בנימין נתניהו יזומן לדיון בוועדה לביקורת המדינה בעניין דו"ח המבקר על הוצאות מעונות ראש הממשלה, כך הודיעה היום (חמישי)  ח"כ קארין אלהר,  יו"ר הוועדה. 

אלהרר הסבירה כי חשוב שהציבור ידע אם פגעו בטוהר המידות: "מהדו"ח עולים כשלים רבים הנוגעים לכספי הציבור. הוועדה תבחן האם נעשה שימוש לא תקין בכספים הללו. ראוי שהציבור ידע האם נושאי משרה פוגעים בטוהר המידות ועושים שימוש לא תקין בכספו. הוועדה לביקורת המדינה לא נועדה להיות חותמת גומי, אלא גורם מרתיע ומעצב נורמות של התנהגות שלטונית ראויה". 

 הדוח שלו יגיע לכנסת. שפירא. צילום: פלאש 90 


אלהרר הבהירה גם כי  "אני מתכוונת לפעול כמקובל ולנסות לתאם את הדיון עם לשכת ראש הממשלה ולעבוד עמם בשיתוף פעולה, והדיון יתקיים עוד במושב הקרוב. לציבור יש זכות לקבל תשובות". 

הדוח מצא: ליקויים והוצאות לא תקינות של מעונות ראש הממשלה 

דו"ח המבקר בעניין מעונות ראש הממשלה נוגע למעונו הרשמי של ראש ממשלת ישראל ברחוב בלפור בירושלים ונוגע גם לשני מעונות פרטיים- אחד בקיסריה ואחד ברחוב עזה בירושלים.  הדו"ח מציג מספר ליקויים והוצאות לא תקינות של מעונות ראש הממשלה בנושאים הנוגעים להוצאות מזון, ניקיון, גינון, ותחזוקה.  
 
מהדו"ח עולה כי לא נעשה הליך סדור של ניתוח צרכים וקביעת אומדנים של ההוצאות הנדרשות מהמעון. כמו כן, מצא הדו"ח כי משפחת נתניהו הזמינה ארוחות פרטיות לרוה"מ ומשפחתו במקביל להעסקת מבשלת במעון, דבר שכרוך בעלויות תקציביות גבוהות. בנוסף, מצביע הדו"ח על הוצאות ניקיון מוגזמות במעון הפרטי של ראש הממשלה, על אף שמשפחתו מבלה את מרבית הזמן במעונם הרשמי בירושלים.

בנוסף, מתריע המבקר כי משרד רוה"מ מממן תחום ביגוד והוצאות להופעה ייצוגית שהינו תחום אחד, משני מקורות תקציב נפרדים- גם דמי ייצוג וגם דמי תפעול של משרד רוה"מ, דבר שמוביל להגדלת תקציב דמי הייצוג שלא על ידי ועדת כספים.

המבקר מוסיף ואומר שבכך, מוביל משרד רוה"מ לשינוי סעיף תקציבי על סמך פרשנות משפטית. יתרה מזאת, מתייחס הדו"ח להתנהלות לא תקינה עם קבלן החשמל, תשלומים על הוצאות ראש הממשלה ומשפחתו מכיסם הפרטי של עובדי משרד רוה"מ וכשלים שונים בשקיפות הוצאות מעונות ראש הממשלה.