אש"ף הגיש מסמכים לבית הדין הבינלאומי בהאג וידרוש חקירה נגד ישראל בטענה לפשעי מלחמה. הפלסטינים קיבלו השבוע רוח גבית לאחר שדוח ועדת החקירה של האו"ם קבע, כי יש ממצאים שישראל, כמו גם ארגונים פלסטינים, ביצעו פשעי מלחמה.
 
בתקשורת הפלסטינית נטען, כי המסמכים שיוגשו כוללים מידע על הבנייה בהתנחלויות, היחס לאסירים הפלסטינים ומבצע "צוק איתן". ראש היוזמה הלאומית הפלסטינית, ד"ר מוסטפא ברגותי, אמר: "המטרה להוכיח שהתבצעו פשעי מלחמה כדי שתהיה חקירה של התובע הראשי". 
ברגותי ציין עוד, כי השאיפה היא להסיר את החסינות של ישראל ומנהיגיה, כדי להעמידם לדין לראשונה מאז 1967. "אנו פועלים להשבת הצדק, יישום זכויות האדם, הגנה על הפלסטינים והעמדת האחראים לדין", הוסיף. "המסמכים שיוגשו מתייחסים מהתקופה שמתחילה ב-13 ביוני 2014 – תחילת המתקפה הישראלית על חברון" - מבצע שובו אחים.

אש"ף הודיע, כי "המסמכים שיוצגו לבית הדין מתייחסים לפשעי מלחמה מצד בכירים בהנהגה הישראלית". כמו כן ציינו ראשי הארגון כי "יש קשר עמוק בין הפשעים שמתבצעים במסגרת ההתנחלויות, המצור על עזה וההתקפה על האזרחים בעזה".
 
מזל"ט שחדר מהרצועה הופל סמוך לגדר
בתוך כך, כלי טיס זעיר חדר לישראל מרצועת עזה ונפל במרחק 50 מטרים סמוך לגדר המערכת. הוא זוהה עוד כשהיה בשמי הרצועה ומטוסים הוזנקו לעברו. בשלב מסויים המזל"ט התרסק מבלי שנורתה אש לעברו. כוחות הנדסה של צה"ל, בהם צוות לסילוק פצצות, אספו את הכלי והוא הועבר לבדיקה.
בשעות הצהריים זיהתה מערכת מכ"ם צבאית מזל"ט שעלה לאוויר בשטח הרצועה. כלי הטיס, קטן יותר ממזל"ט "רוכב שמיים" שמפעיל צה"ל, שהה באוויר במשך דקות ארוכות ומטוסי קרב הוקפצו לאזור כדי לעקוב אחריו. בצה"ל מעריכים, כי המזל"ט לא היווה איום על ישראל.
כזכור, במהלך מבצע "צוק איתן" יירטו סוללות פטריוט מעל אשדוד מזל"ט שיצא מרצועת עזה. בינתיים, בכיר חמאס בגדה, חסן יוסף, שוחרר ממעצר מנהלי בישראל. יוסף, חבר בפרלמנט הפלסטיני, הוחזק במשך כשנה בכלא עופר.