המלחמה על מתווה  הגז: יושב ראש האופוזיציה יצחק הרצוג הודיע היום (חמישי) כי פנה ליושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין בדרישה להביא את מתווה הגז לדיון במליאת הכנסת .



הרצוג צייץ הערב בחשבון הטוויטר שלו: "פניתי עכשיו באופן רשמי בשם כל ראשי מפלגות האופוזיציה ליו"ר הכנסת בדרישה שיפעל בכל כוחו להבאת מתווה הגז לדיון שקוף במליאה". 



גם מטה המאבק בנושא הגז תקף את החלטת הקבינט הערב בנושא :"החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני לאשר את ההסכם עם חברות הגז בהליך סודי וחסוי בפני אזרחי מדינת ישראל ולהעבירו לממשלה, היא מושחתת מיסודה. אזרחי ישראל לא מוכנים לקבל הסכמים בין פוליטיקאים למונופול הגז שהתקבלו במחשכים". 

במטה אף קראו לאזרחים להגיע להפגנה בנושא הגז, שתיערך במוצ"ש הקרוב, תחת הססמה: "לא מקבלים הסכמים במחשכים - עוצרים את שוד הגז!". 


האם המתווה יגיע לכנסת? מאגר "תמר". צילום: פלאש 90 

גם  ח"כ שלי יחימוביץ'  (המחנה הציוני) תקפה את החלטת הקבינט, והסבירה כי למעשה שר הכלכלה אריה דרעי ויתר על סמכויותיו, ואלה יועברו לידי הממשלה כולה. בציוץ בטוויטר כתבה יחימוביץ': "מעולם לא היו רבים כל כך מוכנים להיפטר מהר כל כך מסמכויות רבות כל כך. תזכירו לי למה כל כך רציתם להיות שרים?". 

הערב אישר הקבינט המדיני-ביטחוני פה אחד החלטה שאומרת כי "בעת הנוכחית יש חשיבות מכרעת לקידום מהיר של פיתוח והרחבת שדות הגז הטבעי שהתגלו מול חופי ישראל, משיקולי ביטחון המדינה ויחסי החוץ של מדינת ישראל", ההכרעה בעניין למעשה עוברת לממשלה. 

זאת בשל החלטה של שר הכלכלה אריה דרעי שלא להפעיל את סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, שמאפשר לעקוף את הממונה על ההגבלים. ההחלטה בעניין תעבור כאמור לאישור מליאת הממשלה. בהודעה שיצאה בסיום ישיבת הקבינט, נאמר גם כי "המתווה יפורסם בימים הקרובים ויובא לשימוע בפני הציבור".