ראש הממשלה  בנימין נתניהו בירך הבוקר (שני) בפתח ישיבת וועדת חוץ וביטחון של הכנסת את חיילי צה"ל ואת חיל הים בראשם חיל הים על ביצוע מושלם, כדבריו, של עצירת המשט, אותו כינה "מסע של צביעות". 
לדברי נתניהו, אין "צורך שספינות קטנות כאלו יביאו חומרים, מצרכים או סיוע הומניטרי לעזה". לדבריו מאז צוק איתן ישראל העבירה לרצועה 1.6 מיליון טון של סיוע. "מידי יום עוברות 800 משאיות ביבשה לעזה.  כדי להעביר כמות כזאת כמו שהועברה מאז צוק איתן, אז צריך חצי מיליון סירות כמו זו ששטה לעזה. אין בזה צורך, אם מישהו רוצה להעביר סיוע הוא יכול להשתמש במעברים הקרקעיים, שם אנו מסננים את החומר למנוע העברת אמל"ח", הוסיף ראש הממשלה. 


"מסע של צביעות", ספינת חיל הים שהשתלטה על ה"מריאן". צילום: עמוד הפייסבוק של ח"כ באסל גטאס 
נתניהו אמר שהפעילים שהיו על ה"מריאן", עליה השתלט חיל הים "בחרו הבהתרסה, הם יכלו לשוט לסוריה, שם 3000,00 בני אדם נטבחו ומיליונים הוגלו מבתיהם, אבל הם בחרו לשוט למדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון, שטרוריסטים יורים על אזרחיה, לכן המשט נגוע בצביעות". 

עוד אמר נתניהו, כי שבע רצון מכך שהפרופיל התקשורתי של המשט נמוך והסביר זאת בכך "שאנשים ממבינים את השקר שמקופל בתוכו". 

נתניהו הודיע: נבנה גדר של 30 ק"מ צפונית מאילת 

רה"מ נתניהו דיווח בוועדה כי הקבינט המדיני בטחוני החליט על בניית גדר באורך של 30 ק"מ צפונית מאילת עד לעבר שדה התעופה תמנע. נתניהו אמר כי "זה חשוב כי זה חלק מהביטחון הלאומי שלנו, וזה מצטרף לגדר שבנינו מול סיני, גדר שבלמה מסתננים, ולגדר שבנינו ברמת הגולן" 
הוא הדגיש כי הגדר החדשה תיבנה כולה בתחומי מדינת ישראל, ולא תיפגע בממלכה ההאשמית של ירדן, או באינטרסים הלאומיים שלה. "זהו צעד מאוד חשוב, ואתמול גם אישרנו את מקורות המימון של התוכנית". 

  "ההסכם יעניק מאות מיליארדים לאיראן, ויאפשר לה להגביר את תוקפנותה" 
רה"מ התייחס גם בוועדה לסוגיית הגרעין האיראני והההסכם המתגבש עם המעצמות :"אני לא מתרשם מההתקדמות בשיחות, לצערי אנו רואים דרישות איראניות גוברות והולכות ולצידן ויתורים הולכים וגוברים של המעצמות. ההסכם הופך מרע לגרוע. והוא נעשה גרוע יותר, מיום ליום. הוא מפלס לאיראן דרך להיות מעצמה בעלת ארסנל גרעיני".
 לדברי נתניהו, בתוך עשור יהיו לאיראן עשרות פצצות גרעין, אבל עוד קודם לכן היא תוכל להגיע למספר קטן יותר של פצצות. בנוסף לכך ההסכם יעניק לה מאות מיליארדים של דולרים, עם הסרת הסנקציות שיאפשרו לאיראנים לממן תוקפנות גוברת במזה"ת באזורנו, בעיראק, בלוב בתימן ובמדינות נוספות. כמו כן ההסכם יעצים מירוץ חימוש גרעיני במזה"ת. "מכל הסיבות הללו הההסכם הוא רע", סיכם נתניהו.