ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל להפוך את ההצבעה הערב (שני) בנושא הגז הטבעי בכנסת להצבעת אמון בממשלה. צעד זה יחייב את השרים משה כחלון, יואב גלנט מכולנו, ואת השר חיים כץ מהליכוד להצביע עם הממשלה בעד ההצעה שתובא לאישור המליאה.



כזכור, שלושת השרים לא הצביעו בממשלה בנושא הגז בגלל ניגוד עניינים. גם ח"כ אלי כהן מכולנו שוקל להיעדר מההצבעה באותה סיבה. גורמים בקואליציה אף אומרים, כי אם עד מועד ההצבעה יתברר כי קיים קושי להשיג רוב לקואליציה, הם ישקלו לדחות את מועד ההצבעה. 


 נתניהו הודיע אתמול לשרים ולח"כים באמצעות יו"ר ועדת חוץ וביטחון צחי הנגבי, כי הוא דורש מהם לתמוך בהצבעה בהצעת הממשלה, או להשיג קיזוז. אולם בשעות האחונות נתניהו שוקל כאמור להפוך את ההצבעה להצבעת אמון, כדי לחייב את השרים להצביע  עם הממשלה. 
 
אחר הצהריים אמור יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להודיע האם הוא וסיעתו יתמכו הערב בהצעת הממשלה בהצבעה בנושא הגז, דבר שיבטיח לקואליציה את הרוב הדרוש. 
 
בשורות הקואליציה ייעדר בהצבעה חבר כנסת מייקל אורן מכולנו, שנמצא בארה"ב לצורך קידום ספרו. בשורות האופוזיציה צפוי להיעדר ח"כ באסל גטאס, שהיה על סיפון האונייה "מריאן", שעשתה דרכה לעזה, אך נמצאת בדרכה לנמל אשדוד לאחר השתלטות חיל הים עליה. 

גורמים בקואליציה אומרים כי אם עד מועד ההצבעה יתברר כי קיים קושי להשיג רוב לקואליציה, הם ישקלו לדחות את מועד ההצבעה.