מהלך ראשון של שיתוף פעולה בין נתניהו וליברמן מאז משבר האמון ביניהם ולמרות הביקורת החוזרת ונישנת של יו"ר ישראל ביתנו על ראש הממשלה. 

סיעות הקואליציה ירוצו ביחד עם ישראל ביתנו ביחד לוועדות השונות, כשהחשובה שבהן היא הוועדה למינוי שופטים. המהלך צפוי להבטיח להם רוב בכל הבחירות לוועדות, מה שישאיר בידי הקואליציה את הכוח. המהלך נעשה לאחר שליברמן כבר הביע בעבר את חוסר שביעות רצונו מהדרך בה מתנהלים הדברים בוועדות ובבחירות של חלק מהחברים. כעת יהיה בלוק של 67 חברי כנסת, אשר יצרו גוש חוסם בוועדה.

ראש הממשלה וליברמן סיכמו היום על עיסקה שנועדה להבטיח לימין רוב בוועדה למינוי שופטים. על פי ההסכם, הקואליציה תתמוך במינוי חבר הכנסת רוברט אילטוב מישראל ביתנו כנציג האופוזיציה בוועדה למינוי שופטים ובתמורה יתמכו ח"כים מישראל ביתנו בנורית כהן. בכך, אומרים בליכוד, יובטח רוב לימין בוועדה, ונציגיו יוכלו להטיל וטו על מינוי מועמדים שאינם ניראים לנתניהו. הבחירות יתקיימו ב-10 באוקטובר.

במקביל סוכם על שיתוף פעולה בנציגת נבחרי הכנסת גם בשאר הוועדות, פרט לוועדה לבחירת שופטים. הוועדה לבחירת דיינים, הוועדה לבחירת קאדים, הוועדה לבחירת קאדים - מד'הב, אשר מתייחס לעדה הבדואית. 
 
בכלל נראה כי דרכה של סיעת ישראל ביתנו לקואליציה נמצא ממש בפתח. סימן נוסף להתקרבות בין ישראל ביתנו לליכוד, היה היום במליאת הכנסת, כאשר נציגי ישראל ביתנו הצביעו עם הקואליציה נגד הצעת חוק ברית הזוגיות שהעלתה האופוזיציה.

ח"כ עיסאווי פריג' הגיב לפרסומים ואמר: "עסקת הוועדה למינוי שופטים היא עוד הוכחה ש'ישראל ביתנו' היא סוס טרויאני בתוך האופוזיציה. הגיע הזמן להפסיק את נשף המסכות. ליברמן לא רצוי באופוזיציה וראוי שימצא מין את מינו וליברמן וחבריו יצטרפו לקואליציה הרעה הזאת, קואליציה שמתאימה להם והם מתאימים לה".