לאחר שנשמעו לאחרונה רחשים וקולות  במערכת הפוליטית שטענו כי המחנה הציוני נמצא בדרכו לממשלת אחדות עם נתניהו, נראה כי יושב ראש המחנה הציוני סתם היום (ראשון), לפחות לתקופה הקרובה את הגולל על האפשרות הזאת. 

הרצוג התייחס בוועידת מפלגת העבודה  לשאלת ממשלת האחדות ותקף בחריפות את רה"מ: "את הממשלה הזו צריך להחליף היום. לא לתת לה חבל הצלה ולא יד. צריך להחליף אותה היום, מחר, בהקדם האפשרי. את בנימין נתניהו צריך להחליף. צריך לשלוח אותו : הביתה. ה-ב-י-ת-ה!" 
 
הרצוג אף הוסיף ותקף בחריפות את הישגי הממשלה בכל התחומים: "את הממשלה הכושלת שאחראית ליוקר המחייה, ליוקר הדיור, לכישלון בהשגת מתווה גז הגון לאזרחי ישראל, להפקרות מבזה בעניין תנאי העסקת בני אדם בעבדות קבלן, מאבק אותו מובילה כעת ההסתדרות ובראשה חברנו אבי ניסנקורן בעצמה ונחישות, שהובילה לקרע בלתי נתפס עם הידידה הגדולה שלנו בעולם, ארצות הברית ולהקפאת כל תהליך מדיני, לפגיעה בתקשורת, במערכת המשפט ובאושיות המרקם הדמוקרטי – את הממשלה הזו צריך להחליף היום" .
 
 עוד הוסיף הרצוג ואמר "אני אומר לא לחיזוק ממלכת הטרור האיראנית. לא לשלטון נתניהו הכושל שנכשל  למנוע את ההסכם הרע הזה. כן לשיקום היחסים עם ארצות הברית שביבי הרס, לא לשיסוי והסתה של ראש ממשלה המסכסך חלקים בציבור הישראלי. לא לזחילה לממשלת הימין הקיצוני של נתניהו. כן להורדת יוקר המחיה. כן למלחמה בעוני. כן לחלוקה צודקת ושוויונית יותר של העושר בין חלקי האוכלוסייה".