נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר הערב (שלישי) כי למרות שהסכם הגרעין נחתם עם איראן בשבוע האחרון, ארצות הברית לא תיתן לסוגיה האיראנית - תמיכתה בטרור ופגיעתה בזכויות אדם לרדת מסדר היום.



את דבריו אמר אובמה בכנס השנתי של ותיקי מלחמות החוץ בפיטסבורג. לטענת הנשיא האמריקאי, למרות הסכם גרעיני עם טהרן "יש לנו עדיין מחלוקות רבות עם הממשלה האיראנית".



הנשיא הוסיף כי ארצות הברית "לא תעלים עין מהתמיכה של הרפובליקה האסלאמית בטרור ובמה שעלול לערער את היציבות במזרח התיכון."



הוא התחייב שהסנקציות של ארצות הברית על איראן בשל "תמיכה בטרור ותכנית הטילים הבליסטי שלה והפגיעה בזכויות האדם" יישארו כפי שהן."



על רקע הביקורת הרבה שנשמעה מישראל ומבירות ערביות במזרח התיכון, אמר אובמה כי וושינגטון תמשיך "לעמוד לצד בעלות בריתה והשותפות שלה, כולל ישראל, בהתנגדותן להתנהגות המסוכנת של איראן."



נתניהו נפגש עם קרטר: "ההסכם מציב איומים לעולם"



דבריו של אובמה הגיעו לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, המשיך בביקורת על ההסכם.



נתניהו נפגש הערב עם ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי, שהגיע לביקור בישראל. בפגישה בין השניים סיפר נתניהו על מפגשו עם שר ההגנה האמריקני, אשטון קרטר: "אמרתי לו שההסכם עם איראן מציב איומים חמורים לישראל, למזרח התיכון, לאירופה ולעולם כולו. הוא יציב את איראן בתוך כעשור על סף ארסנל גרעיני מלא מאחר שהוא מאפשר לאיראן לבנות כמה צנטריפוגות שתרצה ולהעשיר מלאי בלתי מוגבל של אורניום, שפירושו שאיראן תוכל לפרוץ לעבר עשרות פצצות בזמן אפס".



נתניהו הוסיף: "כמעט באופן מידי, החל מהשנה הזאת, ההסכם יעניק לאיראן מאות מיליארדי דולרים כדי לממן את תוקפנותה באזור ואת הטרור שהיא מפיצה ברחבי העולם. פירוש הדבר הוא עוד כסף למשמרות המהפכה האיראניות, עוד כסף לכוח קודס, עוד כסף לחיזבאללה, לחמאס ולג'יהאד האסלאמי, עוד כסף לטרור האיראני בלוב, למיליציות השיעיות בעיראק ולח'ותים בתימן. זאת עסקה רעה. אולם היום נאמר לנו שהעולם כולו תומך בעסקה הרעה הזאת. ובכן, זה פשוט לא נכון. ישראל ורבות ממדינות ערב מתנגדות לעסקה הזאת. ובכל מקרה, לפעמים העולם כולו עלול לטעות".