חבר המג'לס (הפרלמנט) האיראני אחמד אמיראבאדי פרהאני תקף הערב (שישי) את מה שכינה "העויינות הצרפתית" במסגרת המו"מ על הסכם הגרעין, וטען כי "צרפת השתתפה במו"מ כנציגה של הישות הציונית".



פרהאני, נציג העיר הקדושה קום במג'לס, התייחס בדבריו לסוכנות הידיעות האיראנית פארס, על ביקורו הצפוי בטהרן של שר החוץ הצרפתי לורן פביוס: "העם האיראני לא ישכח לעולם את הפשעים של צרפת נגדו". פרהאני הדגיש כי "יש להזכיר זאת בפני פביוס במהלך ביקורו באיראן".




אמיראבאדי פרהאני. צילום: סוכנות פארס



בנוסף, הזכיר חבר הפרלמנט האיראני את התמיכה של פריז במשטר הנשיא העיראקי לשעבר חוסיין במהלך מלחמת עיראק איראן בין השנים 1980-1988, וגינה את המקלט שמעניקה ממשלת צרפת לארגון מוג׳הדין חאלק אותם כינה "הצבועים הטרוריסטים" (ארגון מורדים נגד המשטר).



"לא נשכח שאותם טרוריסטים שמקבלים מקלט בצרפת ביצעו התנקשויות נגד בכירים איראנים, נגד העם האיראני, בתחילת המהפכה האסלאמית", הוסיף פרהאני.



לגבי טענות שנשמעו ע"י חברי הקונגרס האמריקאי מטעם המפלגה הרפובליקנית על סעיפים שלא פורסמו בהסכם, אמר חבר הפרלמנט האיראני: "על המערכת הדיפלומטית שלנו לעבוד בשקיפות מלאה ואין סעיפים סודיים בהסכם. יש להתכחש לאלתר להצהרות הללו".