ועדת הכנסת בראשות ח"כ דוד ביטן החליטה היום (שני) על הקמת ועדה מיוחדת לדיון בהצעת חוק השידור הציבורי (תיקון), בראשות ח"כ צחי הנגבי.



להצעה התנגד ח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה, שסבר כי החוק צריך להיות נדון בוועדת הכלכלה: "אני מתחייב שבשני בספטמבר יונח החוק לקריאה שנייה ושלישית. זה לא הוויכוח אם החוק יעבור או לא. משום מה התעקש ראש הממשלה ללכת לי על הראש. לא כל דבר אפשר להוציא ממני. פתטי לומר שאני פועל על פי אמות מידה פוליטיות. לא הכל קואליציה-אופוזיציה ובעניין הזה הלכתי לגמרי עם הקואליציה. לקחנו את רשות השידור מהמקום הפוליטי וניסינו להביא למקום לא פוליטי ואתם מחזירים את זה בכוח למקום הפוליטי".



יו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי: "אני לא מבין על מה אתה מקטר. גם בפעם שעברה החוק נדון בוועדה מיוחדת בראשות ח"כית מהקואליציה כי לא היה עניין שהחוק יהיה של האופוזיציה. עכשיו זה שוב מועבר לוועדה בראשות הקואליציה. גם בפעם הקודמת יו"ר ועדת הכלכלה לא עמד בראש הוועדה שהעבירה את החוק הזה".



ההרכב הסיעתי שירכיב את הוועדה לחוק רשות השידור הוא: לרשימה המשותפת נציג אחד, הבית היהודי ינון מגל, ישראל ביתנו רוברט אילטוב, מרצ אחד, מחנה ציוני שניים, יש עתיד קארין אלהרר, יהדות התורה אחד, ש"ס יואב בן צור, ליכוד צחי הנגבי יו"ר, דוד ביטן ושלושה נוספים.



הוועדה החליטה גם על מינוי ח"כ אחמד טיבי לסגן יו"ר הכנסת. הוא נבחר ברוב קולות כשרק רוברט אילטוב נמנע.



כן החליטה הוועדה על סדרי ישיבות ועדות הכנסת בפגרת הקיץ – כל ועדה תוכל להתכנס לדיונים עד שבע פעמים, אלא אם כן יו"ר הכנסת התיר לה דיון נוסף. מניין זה כולל ישיבות של ועדות משנה וסיורים. ועדות החוץ והביטחון, הכספים והכנסת וכן דיונים העוסקים בחוק ההסדרים יוחרגו מהגבלה זו. ועדת החינוך תוכל להתכנס לעשרה דיונים. בימי החופשה המרוכזת, 17.8-1.9 לא יתקיימו ישיבות ועדות בכלל, למעט ועדת החינוך או ישיבות שיתיר יו"ר הכנסת.



על כל דיון בימי הפגרה חובה להודיע לפחות ארבעה ימים מראש, כולל יום ההודעה וים הדיון. על דיון בימי מליאה אפשר להודיע רק שלושה ימים מראש.