שר הפנים, ח"כ סילבן שלום, התחייב היום (שני) לפעול למען הבאתם ארצה של בני משפחותיהם של עולי אתיופיה המשרתים בצה״ל.
בישיבה משותפת של ועדת הפנים והקליטה, התחייב שר הפנים, לפעול לאיחוד בין חלקי המשפחות שנמצאות בישראל לבין אלו שנותרו באתיופיה. 
בשלב ראשון, הבטיח כי יפעל להעלאת בני המשפחות של עולי אתיופיה המשרתים בצה״ל ובנוסף בני המשפחות שאושרו כחריגים בועדה שהוקמה בשנת 2013.

השר שלום אמר כי "העלאת יהודי אתיופיה אינה סוגיה כלכלית או משפטית-הלכתית, אלא סוגיה ערכית והומניטרית לכל דבר שתחזק את העם ואת המדינה״.
כזכור, בחודש שעבר לאחר מאבק מתוקשר ונחוש, נחתו בישראל אחיהם של שני הלוחמים בני העדה אגאווי טספה וחברו צ'אלאצ'ו מקונן.
לוחם הסיירת בחטיבת גבעתי, צ'אלאצ'ו מקונן קיבל צל"ש על תפקודו במרדף אחר חוטפי סרן הדר גולדין ז"ל, אולם בקשתו להעלות את אחיו ארצה נפלה בין הכיסאות. 
מפקד הסיירת, רס"ן בנייה שראל ז"ל, אשר נפל במבצע והיה מפקדו של צ'אלאצ'ו, הבטיח לפני מותו לסייע ללוחם להעלות את בני משפחתו ארצה. אחרי ניסיונות רבים ולחצים שהופעלו, כולל איום בשביתת רעב של שני הלוחמים, הוחלט במשרד הקליטה להיענות לבקשה של השניים. העלתם ארצה התאפשרה לאחר שבמשרד הפנים הסירו את החסם הברוקרטי מצידם. 

עו"ד אייל פלטק המייצג את 54 הלוחמים יוצאי העדה האתיופית אמר בתגובה לבשורה כי "לאחר ההצלחה בהעלאת אחיהם של אגאווי טספה וחברו צ'אלאצ'ו מקונן ביוני השנה, התאספו 54 חיילים בני העדה האתיופית בבקשת עזרה להעלות את משפחתם לישראל".
 
"לאחר מאבק בירוקרטי באטימות ובחומות של חוסר רגישות ולאחר שלישיבה הכל כך חשובה היום בהשתתפות שר הפנים ושר הקליטה לא אישרו לי ולחיילים שאני מייצג להיות נוכחים, לאחר כל אלה הכריז היום שר הפנים כי העלאת יהודי אתיופיה תמשיך ומשפחות החיילים, אותם חיילים שהתחננו לעזרה, הם יהיו פורצי הדרך לכל שאר שארית יהודי אתיופיה", הוסיף עו"ד פלטק.