יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ, יאיר לפיד אומר כי בשום תנאי לא אצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו.



במפגש עם תא כתבי הכנסת שנערך היום (שני) העריך לפיד כי הממשלה תצליח להעביר את תקציב המדינה. "ממשלות לא נופלות על דברים גדולים כמו התקציב אלא על דברים קטנים ועל אווירה עכורה. הממשלה תיפול מתישהו ב-2016. יש עתיד תתמודד על הנהגת המדינה ואני ארוץ לראשות הממשלה".



לפיד אמר כי לא יתמוך במתווה הגז אם לא יכלול סעיף פיקוח על המחירים אך העריך כי ראש הממשלה יירתע ולא יביא את המתווה לאישור הכנסת מפני שאין לו חובה לעשות זאת.



לפיד דיבר גם על מערכת יחסיו עם "האח לשעבר", יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, ואמר כי במישור האישי יחסיהם ידידותיים וטובים, אך הביע אכזבה מכך שהציונות הדתית כשלה, לדבריו, להפוך ממפלגה סקטוריאלית לראש גשר בין חלקי החברה הישראלית.



"לבית היהודי היתה אפשרות בחירה בין יהדות להתנחלות והיא בחרה בהתנחלות. זה בעיני בגידה במורשת של הרב קוק, שאני מכיר אותה טוב יותר מהרבה אנשי הבית היהודי. הם לא רוצים להיות ראש גשר אלא סקטור וזה עצוב", אמר.



לפיד נשאל האם ישנה אפשרות שבבחירות הבאות יש עתיד תחבור למפלגות אחרות וענה: "אני לא שולל שום דבר אבל זה רחוק ולא רלוונטי כעת". לדבריו, יש עתיד ממוקמת במרכז המפה הפוליטית: "שמאל לא יכול לנצח בחירות בישראל וגם מנהיג מהשמאל לא יכול".