השר לביטחון פנים גלעד ארדן, החליט היום (שלישי) לסיים את ההשעיה הממושכת של תנ"צ ניסים אדרי, מפקד מרחב (ממ"ר) ציון במשטרה לשעבר והחליט על פיטוריו משירות המשטרה וזאת מתוקף סמכותו לפי סעיף 21 לפקודת המשטרה ובהמשך ישיר להמלצת המפכ"ל הקודם רב ניצב יוחנן דנינו ובהמשך לנימוקים המצדיקים את פיטוריו של הקצין הבכיר ואשר הונחו בפניו.



ארדן, שבודק לעומק את מערך המשטרה לא אהב את העובדה שזה כשלוש שנים שוהה תנ"צ בהשעיה מהשירות ומקבל את שכרו מבלי לתרום לכאורה למערכת ולארגון ולכן הוא בחן את הסוגיה הקשורה אליו. לאחר שהבין כי קיימת המלצה לפטרו מהמשטרה וישנם הנימוקים המצדיקים לעשות כן הוא הורה על פיטוריו של ממ"ר ציון לשעבר.



כידוע לפני כשלוש שנים נחשפה פרשת ניצב ניסו שחם מפקד מחוז ירושלים ובמהלך חקירתה עלה כי ממ"ר ציון תנ"צ אדרי ששירת תחת התעלם ממידע שהפנתה אליו אחת השוטרות שהתלוננה על הטרדה מינית לכאורה מצידו של ניצב שחם.



לפני שנה ושבעה חודשים הרכב של בית הדין למשמעת של המשטרה בראשות ניצב בדימוס יוסי סידבון את שחם בעבירות חמורות וגזר עליו נזיפה חמורה וקנס כספי בסך 2,000 שקלים. תנ"צ אדרי, גם הורשע בבית הדין לערעורים של המשטרה בשני אישומים חמורים והשעייתו נותרה בעינה.



בהודעה על החלטת השר לביטחון פנים ארדן מצוין כי תנ"צ אדרי הורשע בבית הדין למשמעת ובבית הדין לערעורים של המשטרה בשני אישומים: "באישום הראשון הוא הורשע בעבירות של אי מילוי הוראה, אי נקיטה באמצעי סביר לגילוי עבירה או להבאת חשוד בעבירה לדין והתנהגות שאינה הולמת, בשל כך שלא דיווח או טיפל במידע שמפקד תחנת 'שלם' הביא לידיעתו, בנוגע לתלונה של שוטרת שהוטרדה על ידי מפקד מחוז ירושלים (לשעבר).



באישום השני, הורשע תנ''צ אדרי בעבירות של מסירת מידע כוזב בחקירתו והתנהגות שאינה הולמת, על כך שבעת שנחקר במח''ש בגין אי מסירת הדיווח נשוא האישום הראשון, הכחיש את שיחתו עם מפקד תחנת 'שלם' במשך כארבע שעות של חקירה, זאת חרף אזהרות חוקריו שהושמעו בפניו".



בעקבות הנימוקים המצדיקים את פיטוריו החליט השר ארדן לממש את סמכותו תוך אימוץ המלצתו של המפכ"ל הקודם ולהורות על פיטוריו של תנ"צ אדרי מהמשטרה.



השר גלעד ארדן, הוסיף: ׳׳צר לי על פיטוריו של תנ׳׳צ אדרי אשר שירת במשטרה שנים רבות והגיע להישגים במאבק בפשיעה ובטרור, אך מעשיו, שפורטו בהחלטת בית הדין, אינם עולים בקנה אחד עם הערכים שיש להטמיע במשטרת ישראל ולכן מחייבים את פיטוריו".