במפגש שערך היום (ראשון) עם עשרות חברי קונגרס מן המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, אמר ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג: "ההסכם עם איראן רע אבל הוויכוח עם ארצות הברית הוא ויכוח בתוך המשפחה - אסור שיתנהל באופן פומבי, אויבינו רק נהנים לראותנו מתקוטטים".



"חשוב שתדעו שיש חלופה פוליטית בישראל שחותרת בשורה רחבה של נושאים לסדר יום לאומי התואם לא פעם את סדר היום שלכם. שמעתי בימים האחרונים את ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר שביני לבינו, למרות שהתמודדתי נגדו בבחירות ואני רוצה להחליפו בתפקיד ראש הממשלה ולהפיל את ממשלתו מידי יום אין שום מחלוקת בעניין האיראני. האמת היא שיש הבדלים ברורים בינינו בנושאים רבים. גם בנושא האיראני".



"יש סכנה גדולה משחרור הנמר האיראני"


הרצוג הוסיף כי "כל פטריוט ישראלי מודאג מההסכם עם איראן וגם לי יש ביקורת קשה על ההסכם. אני סבור שיש סכנה גדולה משחרורו מהכלוב של נמר איראני רעב המתחיל להסתובב באזור ולסכן את מאזן הכוחות בה. אני גם סבור שההסכם נותן לגיטימציה לאיראן כמדינת סף גרעינית בעוד עשר עד 15 שנה באופן שונה לחלוטין מהיום, די לראות את תגובותיהם החיוביות של הנשיא אסד וחסן נסראללה להסכם כדי להבין על מה אני מדבר".



"אבל - וזה אבל גדול, אין לי כל כוונה להתערב בפוליטיקה האמריקאית. אין לי כוונה להתעמת בפומבי עם הנשיא האמריקאי או ממשלו. אין לי כל כוונה לומר לכם כיצד להצביע ואף חזרתי והסתייגתי במערכת הבחירות בישראל מהופעתו של ראש הממשלה בקונגרס ללא תיאום עם הבית הלבן", הדגיש הרצוג.



הרצוג התייחס גם ליחסים עם ארצות הברית: "זהו מרכיב מרכזי בביטחון הלאומי שלנו, הוויכוח בינינו הוא ויכוח בתוך המשפחה ויש לקבוע כללים כיצד לנהל אותו ואילו קווים אסור לחצות. ויכוח כזה לא מנהלים על המרפסת לעיני כל השכנים והעולם".



ח"כ הרצוג דיבר על נושא השלום האזורי ואמר: "אנו כולנו רודפי שלום, חפצי חיים ובוטחים בביטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל. אני מוכן להיפגש עם כל אחד בכל מקום כדי לדון בכל נושא שיקדם את השלום וההבנה בין עמי האזור".



"להנהגה האיראנית חייב להיות ברור שאין לנו סכסוך עם העם האיראני. אין דבר שמקומם אותי יותר מאשר לראות את הנשיא רוחאני במסך מפוצל מכנה את ישראל 'הישות הציונית'. הוא לא מסוגל לומר את המילה 'ישראל'. הגיע הזמן שיידעו הם בטהראן ואלה ממנהיגי האזור שידיהם מגואלות בדם הטרור - ישראל היא עובדה קיימת ואנחנו כאן כדי להישאר. אין כוח בעולם שישנה עובדה זאת", העביר הרצוג מסר ברור לממשל האיראני.