יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג תקף הערב (ראשון) את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "אחרי 100 ימים מקובל לעשות חשבון נפש".
הרצוג הצביע על הנושא הביטחוני וכתב כי "אחרי 100 ימים ותשע שנים לפניהם, נתניהו עדיין לא הביא ביטחון. אין שום תכנית. כלום. רק פיגועים נגד ישראלים וגינויים. הפיגועים האלה לא יפסיקו אם לא נילחם בהם ברצינות, לא רק בפעולות, אמיצות וחזקות ככל שיהיו, של צה"ל ושל השב"כ".
יו"ר האופוזיציה טען כי המצב הביטחוני הולך ומתדרדר והוסיף כי "אסור לתת  פרס לחמאס. 100 ימי הממשלה הזו רק קרבו אותו אליו. רק קרבו אותנו לאיתיפאדה שלישית".

לטענת הרצוג ראש הממשלה לא ניצל את 100 הימים עד כה כדי לקדם יוזמה מדינית כלשהי. "גולת הכותרת של 100 ימי הכישלון היא שהסכם הגרעין עם אירן יעבור. מעצמות העולם כבר שולחות חברות ענק לטהרן ופותחות שגרירויות ולישראל אף אחד לא מקשיב".

"נתניהו נכשל בנושא היחיד שהוא מניח על השולחן כבר שנים"
על היחסים עם ארצות הברית כתב הרצוג: "ב-100 הימים האלה נתניהו הצליח לרסק את משרד החוץ, התרחק ממנהיגי העולם  ולריב בפומבי עם השותפה הכי קרובה שלנו. נתניהו נכשל בנושא האחד והיחיד שהוא מניח על השולחן כבר תשע שנים שנים".
יו"ר האופוזיציה מתח ביקורת על נתניהו על כך שלטענתו לא קידם את המאבק ביוקר המחיה. "לא במקרה הציבור מגיב באי אמון מוחלט ומחירי הדיור עולים", הוסיף הרצוג.
בהתייחסות למתווה הגז כתב הרצוג כי "אחרי 100 ימים של ממשלת נתניהו, אין עדיין לישראל מתווה גז הוגן והגון לאזרחי ישראל. באין ספור ניסונות, טריקים ושטיקים עוד לא עבר מתווה גז שידאג באמת לטובתם של אזרחי ישראל".
הרצוג התייחס לכך שטרם מונה מפכ"ל קבוע והוסיף כי "הצמיחה בישראל פחותה משל יוון, ששוק התקשורת וחופש הביטוי של אזרחי ישראל מאויים, מוכה ומובס לטובת סתימת פיות של השלטון וששוב, קבוצות האינטרסים ובראשן ההתנחלויות שוב קיבלו את כל הבוכטות - כאילו אין פה עוני שמתאים למדינות עולם שלישי".
את הביקורת חתם הרצוג במשפט: "דע מאין באת, ולאן אתה הולך, ובפני מי את עתיד ליתת דין וחשבון" נאמר במקורותינו. אחרי 100 ימים של כישלון ממשלת נתניהו, לאזרחי ישראל מגיע וואחד דיון וחשבון".