נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש היום (שני) עם ראשי עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון ואמר: "מעולם לא הרמתי יד על ארץ ישראל ולא ארים".
הנשיא ריבלין התייחס להתיישבות ביהודה ושומרון ובפנייה לראשי הרשויות אמר כי מדובר בביתם של כל אזרחי ישראל. הנשיא התייחס לפיגועי הטרור שאירעו לאחרונה וכינה את תושבי יהודה ושומרון "החלוצים לפני המחנה". 
"כמו תמיד, ה'חלוצים לפני המחנה', הם אלה שנתקלים בהתנגדות הקשה ביותר, ומשלמים את המחיר הכבד. ההתיישבות, מצויה בחזית המאבק, והמחיר שהמתיישבים משלמים, הוא מחיר כואב", אמר ריבלין.

לדבריו, יש להתמודד עם גילויי הטרור: "אנחנו חייבים להתמודד, ויש לנו את היכולת להתמודד עם גל הטרור הנוכחי, להילחם בו, ולא לתת לאף אחד, את האפשרות להפר את שגרת החיים".
הנשיא הדגיש את חשיבות פעולותיהם של חיילי צה"ל והוסיף כי "אני רואה בחתירה למגע ולהכרעה כפי שאלו באו לידי ביטוי בתגובות האחרונות של חיילי צה"ל תגובה נחושה וראויה. אנחנו חייבים להיות קיר ברזל, מגן איתן, מול אלו הקמים עלינו".

"אוהב ארץ ישראל בכל ליבי"
לדבריו יש לזכור כי המאבק אינו מאבק לשם מאבק: "אנחנו נאבקים על החיים, על המשך הצמיחה והגידול של ההתיישבות, מאבק על הפיתוח, העשייה והשגשוג".
"אני אוהב ארץ ישראל בכל ליבי. עבורי, זכותנו על הארץ, איננה עניין למחלוקת פוליטית. זו עובדת יסוד, של הציונות המתחדשת. אסור לתת לאף אחד את התחושה, כאילו אנחנו מטילים ספק, בזכותנו על ארצנו", אמר ריבלין.
ריבלין הבהיר כי עבורו ההתיישבות בארץ ישראל היא ביטוי של זכות אבות ושל זכות לאומית. "כדי להגשים את מטרת-העל של בניין ארץ ישראל עלינו להקפיד לעשות זאת אך ורק בכלים החוקיים העומדים לרשותנו. ריבונות על הארץ, משמעותה אחריות לכל מי שחי כאן, והיא מחייבת את כולנו בעמידה בקודים מוסריים מחמירים", הוסיף ריבלין.