יממה סוערת עוברת על יו"ר מפלגת "המחנה הציוני", ח"כ יצחק הרצוג, מאז השתתף אמש באירוע שבתרבות בתל אביב, בו קרא לממשלה לקלוט פליטים ממלחמת האזרחים בסוריה, בטענה כי "יהודים לא יכולים להיות אדישים כשמאות אלפי פליטים מתדפקים על חוף מבטחים" ומאז הוא סופג חצי ביקורת מכל כיוון.



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דחה היום (ראשון) את הצעתו  ובפתח בישיבת הממשלה אמר כי "ישראל איננה אדישה לטרגדיה האנושית של הפליטים מסוריה ומאפריק".



עוד הוסיף נתניהו: "אבל עם זאת, ישראל היא מדינה קטנה, קטנה מאוד, אין לה עומק דמוגרפי ואין לה עומק גיאוגרפי, ולכן אנחנו חייבים לשלוט על גבולותינו, גם נגד מסתנני העבודה הבלתי חוקיים וגם נגד מחוללי טרור. כך עשינו בגבולנו עם סיני ובלמנו את ההסתננות משם".



הרשת החברתית גועשת


ברשתות החברתיות הגולשים גם הם לא נשארו אדישים: "אתה קשקשן. יש כאן אנשים בישראל שאין להם מה לאכול, נשים נאנסות ברחוב, חיילי צה"ל מושפלים בשטחים, כמעט בכל יום יש פיגועים. לא חסרות לנו צרות בבית". 

גולש נוסף כתב: "אני מקווה שברור לך שכל פוסט כזה מרחיק אותך מראשות הממשלה בעוד 30 שנה בערך. מזל שאתה לא ראש הממשלה".

גולש אחר לא הבין איך הרצוג לא מתייחס קודם לבעיות המדינה: "אתה סתם צפונבון מתנשא שגדל עם כפית של זהב ומנסה לחנך את כל העולם להיות נאור כמוך. עכשיו תפקח עיניים ותסתכל מסביב- פה-זה- לא- נורווגיה!". 

מנגד, גם היו הבעות תמיכה בהרצוג: "אתה כל כך צודק מר הרצוג שזה פשוט בלתי נתפס שהעם היהודי הנרדף דווקא הוא מסרב היום לקלוט כמות סמלית של פליטים מסוריה כמחווה הומניטרי".

"אני מסכימה איתך, מעבר להזדמנות לעשות מצווה ולהיות הומניטריים. זו גם הזדמנות טובה ליחסי ציבור, שהעולם ישמע גם על דברים טובים שקשורים אלינו", כתבה גולשת.

וגולש נוסף הסכים עם הרצוג: "כל הכבוד על העמדה המוסרית, אבל הדרוזים לא נשחטים בסוריה. למעשה, הם העדה שניזוקה הכי פחות מהמלחמה. אם הם היו במצוקה נוראית, הם היו בורחים לירדן שיש להר הדרוזים גבול משותף עימה. הם לא בורחים כי מצבם טוב יחסית לעדות אחרות ובייחוד לעומת הרוב הסוני שאזורי מחייתו מופצצים ללא הרף על-ידי משטר אסד ועל כן הם בורחים מהמדינה".

חברי כנסת רבים התייחסו גם הם לדבריו, בין היתר, ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) אמר: "הסכנה הדמוגרפית האמיתית היא לא הפליטים, כמו שטוענים בליכוד, אלא מיליוני הפלסטינים שיהיו חלק מהמדינה הדו-לאומית שתיווצר מחוסר היוזמה המדינית של הליכוד. גם 40 אלף מבקשי העבודה שהליכוד הכניס לישראל אינם מהווים אחוז אחד מ-3.8 מיליון הפלסטינים שייהפכו לאזרחי המדינה הדו-לאומית".

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, התייחס לדברי הרצוג ואמר: "מדיניות הממשלה היא מדיניות נכונה. ישראל נתנה טיפול רפואי ללמעלה מאלף פצועים סורים. אסור לישראל להתערב במה שקורה בסוריה, אנחנו קרובים ומעורבים מדי. מדובר במדינת אויב". הוא הוסיף כי "ההצעה של הרצוג תמוהה ושגויה".