שר הכלכלה אריה דרעי שולל על הסף אפשרות כי יסכים להכריז על נבצרות זמנית מתפקידו כדי לאפשר להעביר את סמכויותיו לממשלה, על מנת שאפשר יהיה לחתום על מתווה הגז ולעקוף בכך את התנגדותו למתווה של הממונה על ההגבלים העסקים.



אתמול אמרו גורמים בקואליציה כי הכרזת נבצרות זמנית של דרעי היא אחת האופציות הנבחנות בלשכת ראש הממשלה. הבוקר (שלישי) הופיע דרעי בוועדת הכספים של הכנסת כדי להציג את תקציב משרדו. בתשובה לשאלות ח"כים אם יסכים לנבצרות, אמר דרעי: "נבצרות מכריזים על מי ש...." ולא סיים את משפטו, אך כולם הבינו שהוא מתכוון ל"בר מינן". חברי כנסת שנכחו בדיון קראו לעברו "חס וחלילה".



מי שיצא לעזרתו של דרעי היה יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) שאמר כי "דרעי לא יודיע על נבצרות. הוא עובד, הוא איתנו והכל בסדר".



יו"ר ש"ס סירב להתייחס לאפשרות אחרת שהוזכרה אתמול, לפיה יינתנו סמכויות לממלא מקום של הממונה על ההגבלים בנושא קידום אישור מתווה הגז כדי לחתום על המתווה.



אתמול, לאחר אישור מתווה הגז בכנסת, אמר דרעי בסיור באופקים כי "המתווה שאושר הוא המתווה שניתן היה להשיג. במעט זמן ובעובדות שנקבעו הוצאנו את המקסימום ולכן הצבענו - ש"ס - בעד מתווה הגז".



בהתייחסות להפעלת סעיף 52 לחוק ההגבלים שלפיו שר הכלכלה נוטל את סמכויות הממונה, אצר דרעי שהוא מעולם לא הופעל: "אני לא חושב שמן הראוי ששר אחד ייקח על עצמו התקדים ולכן ביקשתי שכל הממשלה תחליט ביחד. אני מאמין שבזמן הקרוב נוכל למצוא רוב כדי לקחת את הסמכויות. כדי לעקוף את הממונה, ראוי ונכון שהממשלה תיקח את הסמכות ולא שר אחד יעשה את זה".



"הרכבת הקלה, פיגוע כלכלי"



 דרעי  התייחחס בדבריו גם לסוגית פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב בוועדת הכספים של הכנסת והתבטא בחריפות כנגד התנהלות הגורמים השונים הקשורים לעבודות הבנייה. 
הדברים נאמרו במסגרת הצגת תוכנית העבודה של משרד הכלכלה לשנים 2015-2016. השר ציין כי  אף גורם שהיה מעורב בנושא לא הכין תוכנית שהתייחסה לעסקים הקטנים והבינוניים, אף אחד לא לקח אותם בחשבון, אף אחד לא חשב להקים מנגנון פיצוי ואף אחד לא לקח אחריות.
"נפגשתי עם נציגי העסקים הקטנים והבינוניים, הקמנו לשכה מיוחדת עבורם שכבר החלה לפעול, אנחנו מנפים את כל הבעיות ונגיש בזמן הקרוב הצעת מחליטים לממשלה, אשר מחובתה לקחת אחריות על בעיה חמורה זו, הפוגעת כבר היום קשות בפרנסתן של משפחות רבות".
"עדכנתי את ראש הממשלה בנושא", הוסיף השר דרעי, "קיבלתי את ברכתו ותמיכתו ואציג בפניו את התוכנית עם סיום הכנתה".

ח"כ מרגלית לדרעי: "תתעורר - עובדים עליך בעיניים"


ח״כ אראל מרגלית (המחנה הציוני), מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים ויו"ר שדולת הנגב והגליל, הטיח היום בכנסת בשר הכלכלה אריה דרעי וקרא לעברו: ״אדוני השר, תתעורר - עובדים עליך בעיניים. כשהצמיחה נמוכה מיון, וההשקעות אפס - זה מבשר את בוא האבטלה. אני בטוח שזו לא הבשורה שאתה רוצה לאחל לאזרחי ישראל בשנה החדשה״.



ח״כ מרגלית הוסיף, שהאבטלה היא בתחום האחריות של השר דרעי ואמר לו: ״כאן לא תוכל להגיד כמו בגז, שזה לא אתה, זה הוא״.



הוא התייחס להשקעות בנגב ובגליל בתקציב ואמר: ״לא משנה אם תקבל עוד 100 או 200 מיליון - תראה לי את המפעלים החדשים בצפון ובנגב. אתה ואני גרים בירושלים. אתה יודע להצביע לי על מפעלים חדשים שיקומו כאן? אתה יודע שטבע הולכת לצאת מכאן ולהעביר את מפעל הקופקסון החדש לניו ג׳רזי? מה התקציב הזה עושה כדי להילחם שטבע ועוד יצואניות ישראליות גדולות יישארו כאן?"




"כאן לא תוכל להגיד כמו בגז, שזה לא אתה, זה הוא". אראל מרגלית. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


״תראה לי איך בדימונה ובקרית שמונה צעירים שגמרו תואר ראשון ושני ימצאו עבודה שהיא לא מנהל משמרת או מאבטח בבית קפה. גם הם שקופים. שקופים עם השכלה. גם להם אתה צריך לדאוג. מה התקציב הזה עושה כדי להקל על עסקים קטנים? 60 אלף עסקים קטנים נסגרו - למישהו אכפת?", אמר חבר הכנסת לשר הכלכלה.



מרגלית הטיח בשר: ״אם לא תתעשת ותעמוד מול האוצר וראש הממשלה - לא תוכל להגיד שאתה לא שותף. האחריות היא גם שלך. מאחר ואני יודע היטב שאכפת לך, אז אני מבקש ממך - אל תיתן להם יד להפוך את ישראל ממדינה צומחת למדינה נובלת״.