המאבק על הנהגת השמאל מתחמם: יום לאחר פרסום האיגרת  ששלח ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שעוררה סערה במפלגת העבודה וכללה טענות כלפי יו"ר המפלגה יצחק הרצוג, מגיעה היום (שלישי) התשובה של יושב ראש האופוזיציה. 



באירוע הרמת כוסית של מפלגת העבודה לכבוד ראש השנה, התייחס הרצוג בנאומו לסוגיית שמה של הסיעה ואמר: "היינו מפלגת העבודה ונשארנו מפלגת העבודה. מי שלא מבין שאנחנו צריכים להתרחב ולהגיע להסכמות עם עוד קהלים שלא הצביעו לנו, לא מבין איך מנהיגים". 

 
הרצוג התייחס ברמז עבה לטענותיו של חולדאי באיגרת ששלח לחברי המפלגה, שכללו טענות על שינוי שם המפלגה ל"מחנה הציוני", וכן קריאה לפזר את ועידת המפלגה ולבחור בוועידה חדשה. הרצוג אף ציין בנאומו כי בכוונתו לזמן בקרוב ועידה אידיאולוגית שתדון בשלל הנושאים שעל הפרק.  חולדאי עצמו נאם אף הוא באירוע, אך יצא מייד לאחר נאומו של הרצוג. 


עקץ בחזרה. יצחק הרצוג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 

חולדאי: "אני רואה כאוס בתוך המפלגה" 

חולדאי כתב באיגרת כי "בימים אלו, כשהדמוקרטיה הישראלית מוותרת מרצון על תהליכים דמוקרטיים פנימיים לטובת "מפלגות דיקטטורים" – משמאל ומימין  - חשוב במיוחד שמפלגת העבודה תשמר את מעמדה כמבצר של פלורליזם ושיח חופשי, בו לחברים יש השפעה אמיתית על מצעה ודרכה". 

היום התייחס ראש עיריית ת"א לסערה שעוררו דבריו ואמר: "אני אזרח מודאג שמסתכל מה קורה במפלגה ורואה שלא מתקיימים בה תהליכים דמוקרטים על פי החוקה שמשתנה חדשות לבקרים ולא בוחרים ועידה. אני רואה כאוס בתוך המפלגה". 

גורמים במפלגת העבודה אמרו אתמול כי מכתבו של חולדאי הוא איתות ברור מצדו לגבי כוונותיו להתמודד על ראשות המפלגה מול יצחק הרצוג. בסביבתו של הרצוג הגיבו למכתבו של חולדאי ואמרו כי הם רגועים וכי הרצוג עצמו העלה את המכתב לאתר המפלגה כחלק משיח על התהליכים הפנימיים בעבודה.