על רקע הדיווחים על מעורבות גוברת של רוסיה במלחמת האזרחים בסוריה, ייצא ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע הבא לרוסיה כדי להיפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין ולדון עמו בפריסת הכוחות הרוסיים בסוריה.



בהודעת לשכת ראש הממשלה היום (רביעי) נמסר כי נתניהו יציג את האיומים על ישראל כתוצאה מהזרמה מוגברת של אמל"ח מתקדם לזירה הסורית ומזליגת נשק קטלני לחיזבאללה ולארגוני טרור אחרים. 



היום התייחס מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי למעורבות הרוסית בסוריה והבהיר כי תמיכתה של רוסיה בנשיא סוריה, בשאר אל-אסד, עלולה להביא להחרפה ולהארכה של הסכסוך. 


טנקים ורכבים צבאיים של רוסיה. צילום: רויטרס

"התמיכה של רוסיה חותרת תחת המטרות המשותפות שלנו להילחם בקיצוניות, אם לא נתמקד במציאת פתרונות לקונפליקט בסוריה בדרכים דיפלומטיות", הוסיף קרי. 

דיווח: רוסיה מקימה בסיס אווירי מבצעי בסוריה

שלשום דווחו שני בכירים אמריקאים לסוכנות הידיעות רויטרס כי רוסיה הציבה כחצי תריסר טנקים בשדה תעופה סורי כחלק מתהליך התעצמות צבאית שלה במדינה. השניים הוסיפו כי המטרה של רוסיה בשליחת הציוד הצבאי הכבד לסוריה לא ברורה.

אחד מהמקורות האמריקאים, אמר כי שבעה טנקים רוסים מסוג T-900 נצפו בשדה התעופה ליד העיר לטקיה בסוריה, שהיא מעוז של הנשיא הסורי בשאר אסד. השניים הוסיפו כי רוסיה אף מיקמה תותחים, שאמורים לטענתם לשמש להגנה על הכוחות הרוסים שנמצאים במקום.

מהפנטגון נמסר כי התנועות המדווחות של רוסיה בשדה התעופה מצביעות על תוכנית של מוסקבה להקמת בסיס אווירי קדמי מבצעי. הם תיארו את ההתקדמות הרוסית ככזו של "כלים ובני אדם" בסוריה, אך סירבו להרחיב בנושא.

עם זאת, שגריר סוריה במוסקבה, ריאד חדאד, אמר היום כי דיווחים על נוכחית רוסית בשטח סוריה הם "שקר", כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית.

"אנחנו משתפים פעולה עם רוסיה כבר כמעט 40 שנים, ובכלל זאת גם בתחום הצבאי. כן, אנו מקבלים ציוד צבאי שעולה בקנה אחד עם ההסכמים החתומים בין המדינות", צוטט חדאד.