ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (חמישי) במהלך חנוכת קו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע שוב לעימותים החוזרים ונשנים בירושלים ולתופעת מיידי האבנים ובקבוקי התבערה, שגבו בערב החג את חייו של אלכס לובוביץ'.



"אנחנו עדים לכך שאנחנו החלטנו לשנות מדיניות ולאסור מלחמה על מיידי האבנים, זורקי הבקבוקים, יורי היריות ופורעי הפרעות - פשוט שינוי", אמר נתניהו והוסיף: "הדבר הזה בא לידי ביטוי קודם כל בשינוי הוראות פתיחה באש. בקבוק תבערה או אבן - אלה הורגים גם בתוך הקו הירוק וגם מעבר לקו הירוק. הנרצח והנפגע אינו יודע את ההבדל, גם אנחנו איננו רואים את ההבדל. אנחנו הולכים להחמיר מאוד את הוראות פתיחה באש, וקיבלתם לזה ביטוי כבר אתמול בירושלים.



"דבר שני, אנחנו הולכים להחמיר את העונשים בעונשי מינימום. יש לזה הרבה ויכוח, יש לזה הרבה התרעמות, אבל החוק חייב לשרת את החיים ולא החיים את החוק. תמיד האמנתי בזה, ולכן החוק ישונה. והדבר השלישי, אנחנו נפעיל גם קנסות הרבה יותר מאסיביים על נערים מתחת לגיל המאסר, עליהם ועל המשפחות שלהם, כולל חילוט נכסים במקרה הצורך על מנת ליצור הרתעה חדשה.



"במדינת ישראל אנשים לא יזרקו בקבוקים, לא יירו על רכבות ולא יזרקו אבנים כאוות נפשם. מי שיעשה את זה ישלם מחיר כבד מאוד. זה שינוי מדיניות, אני מציע שתתייחסו לזה בהתאם. כשאני רוצה משהו - אני משיג אותו, ואני רוצה לשנות את המצב הזה מן הקצה אל הקצה".



נתניהו ביקש מהמאבטחים :"תנו לי לנסוע ברכבת"

באירוע נכחו גם שר התחבורה ישראל כץ, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל חוסאם בשארה, מנכ"ל רכבת ישראל בועז צפריר וראשי ערים ומועצות הדרום ונתניהו ניצל את הבמה כדי לבקש ממאבטחיו שיאפשרו לו לנסוע ברכבת על מנת לדבר עם הנוסעים וליהנות מחברתם. סביר להניח שאנשי האבטחה פחות שמחו מהרעיון. 



"הנגב זה המרכז החדש, זה דבר אדיר, וזה משרת את כל תושבי הנגב, כפי שהפיתוח הזה ישרת את כל תושבי ישראל. עכשיו, יש לי טרוניה - אני רוצה לנסוע עם הנוסעים, זאת אומרת, אני מאוד נהנה מהמפגש עם חבריי, עם שר התחבורה ועם הנהלת הרכבת שעמלה קשות כאן, ועם ראשי הערים שנושאים בנטל ובזכות לפתח את היישובים ואת האזור, אבל אני עומד על כך, ואני מפנה את זה לאנשי האבטחה - תנו לי לעלות לרכבת עם נוסעים. אני רוצה לראות את הנוסעים, אני רוצה לשמוע אותם, ואני רוצה לנסוע יחד איתם – אני חושב שזה יכול לעבור בשלום, ובמיוחד זה יעבור בשמחה".



"המהירות תהיה גדולה, והמהירות של הפיתוח גדולה אף יותר. קורה כאן משהו. בפעם הראשונה מאז שנים ארוכות שהנגב מושך אליו אנשים. צעירים באים הנה, הם באים לנתיבות והם באים לאופקים והם באים לשדרות, והם באים לבאר-שבע, לדימונה, לירוחם".



שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, סיכם הבוקר עם שר האוצר, משה כחלון, כי נוסעי רכבת הנגב משדרות, נתיבות, אופקים ויישובי הסביבה, יזכו להנחה בגובה 50% מעלות כרטיס הנסיעה לכל מקום בארץ, למשך השנתיים הקרובות (עד סוף 2017).
סוכם כי השרים יבחנו את מדיניות הממשלה בנושא לגבי ההמשך. השר כץ ציין כי מהלך זה נועד לעודד את ההתיישבות בערי הפיתוח בנגב, ולהגדיל את מספר התושבים ועסקים באזור.
השר כץ ציין כי נוסעי רכבת מתחנות חדשות בפריפריה, יזכו לנסיעת חינם למשך שלושה חודשים, במטרה לעודד את הנסיעה ברכבת.