ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש היום (שני) עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, במוסקבה על רקע תמיכתה הצבאית של רוסיה בסוריה ואמר: " לישראל ולרוסיה אינטרס משותף להבטיח את היציבות במזרח התיכון".



נתניהו התייחס למניעים לביקורו ברוסיה והוסיף: "אני כאן בגלל המצב הביטחוני, שהולך ונעשה מורכב בגבולנו הצפוני".



בניסיון להעביר את מסריו לגבי העברת הנשק לסוריה ופריסת כוחותיה של רוסיה במדינה אמר נתניהו: "איראן וסוריה מחמשות את ארגון הטרור הקיצוני האסלאמי ״חיזבאללה״ בנשק מתקדם, שמכוון כלפינו וכבר נורו נגדנו, במהלך השנים, אלפי טילים ורקטות על ערינו. במקביל, איראן, בחסות הצבא הסורי, מנסה לבנות חזית טרור שנייה נגדנו מהגולן".



ח"כ קסלובה, מומחית לרוסיה ולמזה"ת בטור מיוחד: פוטין כאן כדי להישאר



לדברי רה"מ המדיניות של ישראל מכוונת לסיכול העברות הנשק ולמנוע יצירת חזית טרור ופיגועים משטח הגולן. "בנסיבות הללו חשבתי שחשוב מאוד שאבוא הנה, גם כדי להבהיר את מדיניותנו, וגם לאפשר שלא תהיה שום אי הבנה בין כוחותינו", הוסיף נתניהו.



נתניהו התייחס לחילוקי הדעות עם פוטין והדגיש: "גם כשהסכמתי וגם כשלא הסכמנו, השיח בינינו תמיד התנהל מתוך כבוד הדדי ומתוך פתיחות. אני בטוח שכך יהיה גם הפעם".




בנימין נתניהו נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. צילום: דוברות שגרירות ישראל ברוסיה


"מטרתנו העיקרית היא להגן על המדינה הסורית"



פוטין התייחס לדברי ראש הממשלה ולקשר של ברית המועצות לשעבר לישראל. "אנו אף פעם לא שוכחים שבמדינת ישראל גרים הרבה מאוד יוצאי ברה״מ לשעבר, ויש לכך השלכה מיוחדת על היחסים בין שתי המדינות".



פוטין התייחס לאינטרס של רוסיה להגן על רוסיה לצד גינוי הפגיעה בישראל. "כל פעולותיה של רוסיה באזור היו תמיד מאוד אחראיות. אנו מודעים לעניין של ההפגזות נגד ישראל ומגנים כל הפגזות כאלה. ידוע לי שהפגזות אלה מבוצעות על ידי מערכות ביתיות".



במסר מעודד לישראל אמר פוטין כי הצבא הסורי נמצא במצב שאינו מאפשר לו לפתוח חזית חדשה. בפנייה לנתניהו אמר פוטין כי "מטרתנו העיקרית היא להגן על המדינה הסורית. יחד עם זאת , אני מבין את דאגתך ואני שמח מאוד שבאת כדי לדון בכל הסוגיות באופן מפורט".