"השיעים והסונים לוחמים אחד בשני, אבל מוסכם עליהם שאין מקום לישראל במרחב המוסלמי הזה", כך אמר היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו

נתניהו, שהשתתף בהרמת כוסית חגיגית שהתקיימה במטה המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, לציון 65 שנה להקמתו, אמר באירוע: "איננו יכולים לפתור את בעיות היסוד של המזרח התיכון, הן מתגלות בכל עוצמתן, והיום האויב שלנו הוא כפול: זה האסלאם הקיצוני השיעי המונהג ע"י איראן וגרורותיה, הסוני, שברגע זה מונהג ע"י דאעש".

ראש הממשלה הוסיף: "הם לוחמים אחד בשני, אבל מוסכם עליהם שלנו אין מקום במרחב המוסלמי הזה, כפי שהם רואים אותו. הבריתות משתנות, קמות ונופלות וקמות שוב ושולחות זרועות לכל מיני כיוונים - ואנחנו בתוכן". 


נתניהו שיבח את המוסד ואמר: "למוסד יש תפקיד מרכזי חיוני חסר תחליף ביכולת שלנו לבנות מעצמות אזוריות ועולמיות למדינת ישראל. בסופו של דבר זאת הערובה לקיומנו". 

פרדו: "הצלחנו להתאים עצמנו לאיומים החדשים" 

באירוע השתתפו גם השר לענייני מודיעין ישראל כץ וראש המוסד תמיר פרדו, שהתייחס לתפקידו של המוסד במפת האיומים החדשה: "בעולם של שינויים מהירים, עולם תזזיתי שלא ידענו כמותו, הצלחנו להתאים עצמנו לאיומים החדשים בכל תחומי האחריות שלנו בארגון, לביטחון מדינת ישראל. הצלחנו להתיק יכולות רבות ומגוונות במוסד, לראש חץ אחד המשרת מטרה אחת מדידה ואיכותית. כל זה לא בא יש מאיין. יכולותינו בנויות על מסד בן 65 שנה, יכולות הנבנות שכבה על גבי שכבה". 

במסגרת האירוע קיבלו העובדים של המוסד שי ייחודי למזכרת - בול מעוצב, שהונפק על-ידי השירות הבולאי, חתום בחותמת דואר מיוחדת. את התמונה המופיעה על גבי הבול, בחרו עובדי המוסד בעצמם. הבול מונפק באופן חד-פעמי בכמות מוגבלת ויחולק לכלל גמלאי ועובדי המוסד.

לא אחת אמר ראש המוסד כי למרות הטכנולוגיה המתוחכמת עליה נשענות רבות מהפעילויות של הארגון, כל זאת לא היה מתאפשר ללא המשאב האנושי. אוכלוסיית המוסד התפתחה רבות עם השנים. כיום 40% מעובדי המוסד הן נשים, כאשר 24% מתוכן נמצאות בעמדות מפתח בכירות.

בנוסף, אוכלוסיית המוסד כיום צעירה יותר מבעבר, 23% מעובדות ועובדי המוסד נמצאים בגילאי 22-32.