אחרי הסרת מינויו של תא"ל במיל' גל הירש לתפקיד השוטר מספר אחת - השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ממשיך להתעקש על מינוי מפכ"ל מחוץ למשטרה. לפי ארדן, מפכ"ל חיצוני יוכל להוביל שינויים מהותיים במשטרה, ובעיקר לטלטל את המערכת.



השם החם שעולה בימים האחרונים במסדרונות המשרד לביטחון הפנים ובמשטרה הוא אלוף במיל' יאיר נוה (58), סגן הרמטכ"ל לשעבר ומי שהגיע לשלב האחרון במרוץ על הרמטכ"לות, שבו הפסיד לבסוף  לרא"ל במיל' בני גנץ.
 
נוה היה מועמדו של השר נפתלי בנט לשר לביטחון הפנים בשלבים שבהם התפקיד היה מיועד למפלגתו. אולם כשניגש ארדן לבחירת מפכ"ל הוא דילג על נוה בשלב המכריע ובחר בהירש, בחירה שירדה מעל הפרק שלשום. לפי גורמים המעורים בפרטים, ארדן משליך כעת את יהבו על נוה.
 

שמות נוספים שהצטרפו ל"בורסת השמות" כמועמדים אפשריים: יוצא השב"כ עופר דקל, שהיה שליח לענייני השבויים והנעדרים ואלוף יעקב אייש - נספח צה"ל בוושינגטון. 
 
בתוך כך, על ארדן מופעל עדיין לחץ למנות מפכ"ל מתוך שורות המשטרה, והעיניים נשואות לעברו של מ"מ המפכ"ל המכהן, ניצב בנצי סאו. גורמים הבקיאים בפרטים מציינים כי הסיכויים לכך הם עדיין "פיפטי־פיפטי". 
 
"מחד גיסא, ארדן מתעקש למנות מפכ"ל מבחוץ", אמר אחד הגורמים, "מאידך גיסא, לנוכח המצב בירושלים, ההתחממות בדרום וחוסר הוודאות בנוגע לצפון, וכמובן לנוכח הבקיאות והמקצועיות שמגלה ניצב סאו בישיבות הפנימיות - ההתייחסות אליו השתנתה באופן מהותי, והוא זוכה כעת להערכה רבה גם במשרד לביטחון הפנים וגם אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו. ניצב סאו הוכיח שהוא איש אמין, ישר, מקצועי והגון. כעת, לאחר שגילה יכולת ביצועית וארגונית גבוהה, מן הראוי לתת לו את המנדט להצעיד את המשטרה קדימה. זה מהלך נכון וראוי, וגם בסביבתו של ארדן חושבים כך".