ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני), התראיינה הבוקר (רביעי) בגלי צה"ל והתייחסה להתחממות האזור וכן לנאום ראש הממשלה, בנימין נתניהו באו"ם.



לבני דיברה על ההסלמה במצב ואמרה כי "יש קיצונים משני הצדדים, אבל אין ספק שיש מהלך מתוכנן שנועד להפוך את הר הבית למוקד סכסוך דתי באזור ולהלהיט את היצרים".



היא הוסיפה שלא הייתה עוצרת את עליית היהודים להר הבית: "צריך לפעול לפי הסטטוס קוו. לא עולה בדעתי לפגוע בזכות שיש לעם היהודי על הר הבית, צריך לאפשר ליהודים לעלות להר". לדבריה, בעולם לא מבינים את החשיבות הדתית של המקום: "לצערי, חלק מהעולם חושב שהכותל הוא המקום הקדוש ביותר".



לבני התייחסה לח"כ ג'מאל זחאלקה מהרשימה המשותפת, אשר הגיע אל מתחם הר הבית אתמול ומחה על הגעת יהודים לאזור, התנפל עליהם וזעק לעברם קריאות במטרה לגרש אותם מהמקום.



"הפרובוקציות עלולות להדליק את חומר הנפץ באזור"


"יש הבדל בין אדם, אזרח מהשורה לבין חברי כנסת שעושים את זה כפרובוקציה, אורי אריאל למשל עושה את זה באופן קבוע, זה דבר העלול להדליק את חומר הנפץ. לצערי יש גורמים שמנסים להפוך את זה לסכסוך דתי עמוק בין כל העולם הפלסטיני לבינינו, כולל ניסיון להכחיש את הזיקה היהודית להר".



"חשוב להבין מול מה אנחנו ניצבים, מה שצריך לעשות מול הר הבית, מול הדגל הפלסטיני שמונף באו"ם, זה ליצור קואליציות חדשות של כל הגורמים המתונים באזור: ירדן, מצרים, סעודיה, מדינות המפרץ, העולם המערבי. ארצות הברית צריכה להוביל קואליציה כזו", הוסיפה.



כשנשאלה האם היא מאמצת את יוזמת ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד), השיבה לפיד כי זה מעלה בה חיוך: "אני עשיתי את הדברים שיאיר דיבר עליו בשידור עוד לפני שהוא נכנס לפוליטיקה ולכן אין דבר חדש בתפיסה של הקואליציה הזו. צריך להעביר מסר בציבור בישראל שזה לא רק בינינו לבין אבו מאזן אלא שיש להחיל שינוי אזורי".



עוד הוסיפה בהתייחסה ללפיד: "מה שלא עשיתי אבל יאיר עשה זה שאני לא אימצתי את היוזמה הערבית, בעיניי הסכמה מראש מעמידה את ישראל בבעיה. הדברים הם מאוד ברורים ופשוטים - היוזמה מייצגת את הנרטיב של העולם הערבי וחובה על ישראל לא להסכים לה ולהכניס את האינטרסים שלנו. זו תהיה טעות אסטרטגית קשה לאמץ את היוזמה הערבית".



"לא צופה פריצת דרך בנאום נתניהו באו"ם


על נאומי ראש הממשלה ויו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן באו"ם אמרה כי "אני בעד מפגשים כאלה למרות שהפגישה האחרונה ביניהם יצרה טראומה וניתוק, אבל אני לא צופה פריצת דרך ביניהם. החשיבות זו לא הנאומים על אף שאנחנו מייחסים לנאומים חשיבות גדולה. זה שבוע של הזדמנויות, מנהיגי העולם כולו נמצאים שם, מה שהייתי רוצה שראש הממשלה יעשה זה לא רק להטיף לעולם. נתניהו הוא איש האתמול, צריך להתמודד עם מה שיש, להוציא את ישראל מהפינה שישראל נמצאת בה. הנאומים שלו מחלישים את ישראל, מדינת ישראל צריכה להיות חזקה מספיק ולעמוד באתגרים של המחר ולא רק לקטר על העבר".



לבני נשאלה על היותה באופוזיציה ואמרה: "בעיניי יש בזה חשיבות לאומית למרות שזה הרבה יותר מתסכל. כל חיי הפוליטיים הלכתי לפי התוכן האידיאולוגי שלי, הג'וב הוא לא העיקר אלא להוביל את הדרך".