הקבינט הביטחוני התכנס אמש (שני) בעקבות התגברות הטרור וההסלמה באירועי האלימות בבירה ואישר שורה של צעדים שיזם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.



הקבינט המדיני ביטחוני דן בשורה של צעדים הכוללים הריסה של בתי מחבלים. ראש הממשלה הטיל על שרת המשפטים, איילת שקד, להקים מנגנון שיקצר משמעותית הליך הריסת הבתים.



צעד נוסף הוא תגבור הכוחות באיו"ש שיימשך לפי הצורך. בירושלים נוספו אלפי שוטרים ויתווספו בקרוב עוד כמה מאות. עוד נמסר מלכת ראש הממשלה כי המשטרה תיכנס לפעילות בעומק השכונות במזרח הבירה.



נתניהו התייחס לצעדים הצפויים: "לא תהיה חסינות לאף אחד בשום מקום". לדבריו בהר הבית תשמור ישראל על הסטטוס קוו. בתוך כך תקודם סלילת כבישים עוקפים ויעשה שימוש במעצרים מנהלים נגד פורעים.



רה"מ דרש פעולה תקיפה נגד גורמים מסיתים לאלימות וטרור גם ברשתות החברתיות וכן למצות את הדין עם אזרחים ובעלי חנויות שהיו עדים לפיגוע בעיר העתיקה בירושלים במוצאי שבת בו נהרגו נחמיה לביא ואהרון בניטה ונמנעו מלסייע לפצועים ואף פגעו בהם.



"לא נקבל מצב שאישה יהודייה נדקרת ואנשים נמנעים מלסייע לה מקללים אותה ובועטים בה. נמצה עימם את הדין", הוסיף נתניהו.



עוד נידון זירוז החקיקה לעונשי מינימום וקנסות לקטינים שמיידים אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקים ולהוריהם. "אישרנו הערב פעולה תקיפה נגד הטרור במגוון של אמצעים וחזיתות. נמשיך לעשות כך ככל שיידרש ושיהיה ברור. ננצח את הטרור כפי שעשינו זאת בעבר", אמר נתניהו.