התגובות לדברי אבו מאזן בהם האשים את ממשלת ישראל בהידרדרות המצב, לא איחרו לבוא ושרי הממשלה החלו לתקוף אותו.



שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ כתב בפייסבוק הבוקר (חמישי) כי "התשובה האמיתית לדברי הבלע והשקר של אבו מאזן, שהופך ילד רוצח לקדוש מעונה ומנסה לערער את אחיזתנו בירושלים, היא החלטה מידית על בניית עשרות אלפי יחידות דיור חדשות בשכונות היהודיות של ירושלים".



"בכוונתי להעלות הצעה זו בישיבת הממשלה הקרובה. לצד פעולות ההגנה וההרתעה יש לנקוט בצעד שיבהיר לכל העולם: ירושלים - בירת ישראל מזה 3,000 שנה, תישאר שלמה ומאוחדת", אמר השר.


 

התשובה האמיתית לדברי הבלע והשקר של אבו מאזן, שהופך ילד רוצח לקדוש מעונה ומנסה לערער את אחיזתנו בי-ם, היא החלטה מיידית על...

Posted by ‎ישראל כץ‎ on Wednesday, October 14, 2015


כמו כן, שרת התרבות והספורט, מירי רגב, אמרה כי "אבו מאזן הוכיח שהוא ראש הנחש, שהוא רבם ומורם של המרצחים. בדברי ההסתה שנשא מקן הטרור במוקטעה הוא חשף שדם הנרצחים על ידיו ועל פיו".



עוד הוסיפה רגב, "אבו מאזן יודע שאמירותיו המסיתות מובילות את עמו לאסון אך הוא לא מבקש את טובת עמו, אלא מבקש דם. ההסתה של אבו מאזן נגד ישראל תגבה ממנו מחיר כבד ועמו ישלם מחיר כבד לא פחות. אם אבו מאזן יגרור אותנו לאינתיפאדה, מדינת ישראל תהפוך את החיים במזרח ירושלים לגיהינום".



בנוסף, שר הקליטה, זאב אלקין, מסר כי "בנאום עלילת הדם וההסתה פרועה שלו הוכיח אבו מאזן שוב, שהאחריות העיקרית על גל ההסתה שהוליד את גל הטרור הנוכחי היא על הרשות הפלסטינית ועל אבו מאזן באופן אישי".



עוד הוסיף אלקין: "לאור הדברים החמורים הללו, אפעל בכל כוחי לשכנע את ראש הממשלה והקבינט לגבות מאבו מאזן ומחבר מרעיו מחירים אישיים ומדיניים קשים על תמיכתם בטרור. למסית הראשי לטרור צריך להתייחס כאל טרוריסט בעצמו".