ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים במשרד החוץ בהשתתפות מנכ''ל המשרד, דורי גולד, בנושא גל האלימות וההסתה הפלסטינית.



"אבו מאזן ממשיך להסית ולשקר", אמר נתניהו שהתייחס לדבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שטען כי ישראל הוציאה להורג את המחבל מוחמד מנאסרה שביצע את הפיגוע בפסגת זאב בירושלים.



"אתמול הוא האשים בהוצאה להורג של פלסטיני חף מפשע. קודם כל הוא לא מת הוא חי, הוא לא חף מפשע, הוא ניסה לרצוח ילד בן 13 שנסע על אופניים, זה החף מפשע האמיתי", הוסיף נתניהו.



נתניהו הוסיף טרם הצגת המצגת של משרד החוץ: "אנחנו נציג עובדות פשוטות וברורות, אנחנו מצפים מידידינו ברחבי העולם שלא יעשו סימטריה בין אזרחי ישראל המותקפים לטרוריסטים התוקפים אותם".



לצד המתקפה על אבו מאזן הוסיף נתניהו: "אני פתוח לפגישה עם עבאס ועם מנהיגים ערבים. יש לזה פוטנציאל להיות מועיל וייתכן שיביא להפסקת גל האלימות".



רה"מ הדגיש וקרא לאבו מאזן להיפגש עמו. "האם אנו חיים באותו כוכב? קראתי לעבאס פעם אחר פעם לחדש את המשא ומתן ללא תנאים מוקדמים. אני מוכן להיפגש איתו הוא לא מוכן לפגוש בי. צריך לסיים את מסע השקרים הפרוע הזה. שקר אם לא חוסמים אותו הופך להיות אמת".



"השקר לגביי אל אקצה מדהים. המדיניות שם לא השתנתה. ישראל מתכווכת לשנות סטטוס קוו? להרוס מסגדים? זה בדיוק ברמה של הילד שהוצא להורג שאת השקר לגביו אני יכול להוכיח. לכן הדבר המיידי שצריך לעשות זה להילחם בשקר", הוסיף נתניהו.



נתניהו נשאל לגבי מועד סיומו של גל הטרור והכחיש כי גל האלימות נובע מהתיישבות בהתנחלויות: "איני יכול להעריך את זה. עברנו גלי טרור רבים. של אוטובוסים מתפוצצים מחבלים מתאבדים, הגלים עולים ויורדים. זה לא נגרם בגלל גל של התנחלויות וזה גם לא בגלל העדר אופק מדיני. סמוך לאוסלו היה גל טרור,  אז אומרים שזה בגלל אוסלו. זה לא בגלל תסכול או העדר אופק מדיני, זה בגלל תסכול מזה שישראל כאן. אנחנו לא נעלם".



אחד הכתבים הזרים שאל את נתניהו על הדאגה של מחלקת המדינה האמריקאית מפעולותיו בבירה וראש הממשלה השיב כי "אנחנו לא מחלקים את ירושלים. אל תפתחו ציפיות".



"אין תחליף לפריסת כוחות"



ראש הממשלה התייחס אמש לנאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וטען כי דבריו מהווים הסתה. בתגובה לדבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית, נמסר מלשכת נתניהו כי "דבריו של אבו מאזן הערב הם דברי הסתה ושקר".



"הנער עליו הוא מדבר חי ומאושפז בהדסה לאחר שדקר ילד ישראלי בזמן שרכב על אופניו. בעוד ישראל שומרת על הסטטוס קוו בהר הבית, אבו מאזן בדברי ההסתה שלו עושה שימוש ציני בדת וכך גורם למעשי טרור", הוסיפו מלשכת רה"מ.



נתניהו, ביקר אתמול בבסיס מג"ב "יהודאי" בירושלים והבהיר כי "אין שום תחליף לפריסת כוחות צפופה מאוד עם כושר ניידות, עם יכולת הגעה למקום הפיגוע או הימצאות במקום הפיגוע על מנת לסכל אותו בזמן אמת ועל מנת למנוע הידרדרות למצבים עוד יותר גרועים".



כזכור, ועדת החוץ והביטחון אישרה אתמול את החלטת הקבינט הביטחוני לגייס 1,400 אנשי מילואים של מג"ב. הקבינט המדיני בטחוני, קיבל שלשום שורה של החלטות לטיפול במצב הבטחוני המעורער, ביניהן שילוב של שש פלוגות של צה"ל לסיוע למשטרה. הפלוגות יפעלו במתכונת "שילוב זרועות" עם משטרת ישראל, כלומר, פעילות משותפת של חיילים ושוטרים.