חבר הכנסת אביגדור ליברמן התראיין הבוקר (ראשון) ברדיו 103FM בתכניתו של ניסים משעל, ותקף את התנהלותה של הממשלה בגל הטרור הנוכחי. "הטרור הופך למתוחכם ורק אנחנו מקובעים", אמר ליברמן.



יו"ר ישראל ביתנו, התייחס למגוון הקולות שמאפיינים לדבריו את הממשלה, שאינה מציגה חזית אחידה. "הכל תלוי במקבלי ההחלטות שעדיין מגמגמים. שומעים שראש הממשלה מוכן להיפגש עם אבו מאזן ולפתוח במשא ומתן, ובנט בדיוק להיפך, שמדינה פלסטינית לא תקום ושאבו מאזן טרוריסט".



"אי אפשר כך לנהל את מדיניות החוץ ולאחד את מדינת ישראל, זו פשוט תעודת עניות", הוסיף ליברמן.



לדברי ליברמן הממשלה להתמקד במעשים ולא בדיבורים. "צריך לשים קץ לגלי הטרור האלה. כל שנתיים אנחנו מתמודדים עם גל טרור חדש", אמר ליברמן.



"צריך ממשלה עם גישה אחרת"



ליברמן הבהיר כי את גל האלימות יצר יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. הוא הבין שנושא הפלסטינים לא נמצא על סדר היום הבינלאומי, אלא הנושא הסורי בעיקר ואוקראינה, לכן באמצעות האלימות הוא הצליח להחזיר את הנושא הפלסטיני לסדר היום הבינלאומי".



בעקבות הקריאות ליזום מהלך מדיני, אמר ליברמן כי פתיחה של משא ומתן בצל גל הטרור היא טעות. עכשיו להתחיל תהליך מדיני, זה יהיה תהליך של כניעה ושל חולשה. צריך לנהל תהליך מדיני מעמדת עוצמה. רק אחרי שמחזירים ביטחון ויציבות אפשר לנהל תהליכים מדיניים".



"יש לנו את כל הכלים וכל הכוח להחזיר את הביטחון בפרק זמן קצר, בשביל זה צריך נחישות. צריך יעד ברור, לא השגת שקט לטווח קצר אלא ביטחון לטווח רחוק", אמר ליברמן והוסיף: "צריך ממשלה עם גישה אחרת ועם תפיסה אחרת".