בצל סוף השבוע הסוער, בו אירעו שבעה אירועי דקירה ברחבי הארץ כנגד כוחות הביטחון, התכנסה הבוקר (ראשון) ממשלת ישראל לישיבה השבועית שלה, ובה המשיכו לדון בהצעות איך למגר את הטרור ולהרחיב את הענישה כנגד המחבלים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בפתח ישיבת הממשלה: "מול גל הטרור אנחנו פועלים בגישה תקיפה ושיטתית - עיבוי כוחות, גיבוי לכוחות, צעדי הרתעה וצעדי ענישה. היום אנחנו נתחיל בפעולות נגד ההסתה, כולל נגד התנועה האיסלאמית שהיא בראש המסיתים, ובייחוד נגד המקורות הכספיים שלה". 

נתניהו התייחס להצעה הצרפתית לגבי הר הבית ואמר: "ישראל דוחה את הטיוטה הצרפתית במועצת הביטחון - אין שם שום אזכור להסתה הפלסטינית, אין שם שום אזכור לטרור הפלסטיני. יש שם קריאה לביטחון המקומות הקדושים. טוב, ראינו כבר מה קורה למקומות הקדושים במזרח התיכון - מה קורה בתדמור, מה קורה ברחבי עיראק וסוריה ומקומות אחרים, שמוסלמים קיצוניים הורסים את המסגדים אחד של השני, שלא לדבר על אתרים נוצריים, אתרי מורשת, אתרים יהודיים. 

"ישראל היא לא הבעיה בהר הבית - ישראל היא הפתרון. אנחנו שומרים על הסטטוס קוו, אנחנו היחידים שעושים את זה, ונמשיך לעשות את זה בדרך אחראית, בדרך רצינית. לא היה שום שינוי בסטטוס קוו, חוץ מהניסיון של אנשים שאורגנו על ידי תנועות איסלאמיות בישראל ועל ידי גורמים חיצוניים להכניס חומר נפץ למסגדים ולתקוף יהודים מתוך המסגדים. זה שינוי הסטטוס קוו, זה מה שגורם לכל האירועים בשנה האחרונה בהר הבית ולא דבר אחר. אנחנו שומרים על הסטטוס קוו, נמשיך לעשות זאת".


הלילה: ארבעה צווים לקראת הריסה הוגשו למשפחות המחבלים



במערכת הביטחון ממשיכים במרץ במדיניות הריסה ואיטום בתים. למעריב "און ליין" נודע כי הלילה הוגשו ארבעה צווים לקראת הריסת בתים לבני משפחות של ארבעה מחבלים מגל הטרור הנוכחי. לבני המשפחות ניתנו 48 שעות לערער על ההחלטה. יצויין כי במידה ולא יוגש ערעור מערכת הביטחון תוכל לאחר 48 שעות, ובמועד שנוח לה לבצע את הליך הריסת הבתים. לכלל הבתים הגיעו כוחות הנדסה של צה"ל וביצעו מיפוי של הבתים, לאחר עיבוד הנתונים יוחלט איזה בית יהרס ואיזה יאטם. 

בין המשפחות של המחבלים שקיבלו את הצו משפחתו של המחבל טארק דוויק, בן 22 מהכפר עקב בצפון ירושלים שביצע את הפיגוע ברחוב אחוזה ודקר את יאיר בן עזרא, שנפצע באורח קל עד בינוני. אזרחים שהיו במקום השתלטו על המחבל, שלא השתייך לארגון טרור, והוא נפצע באורח קשה והועבר לחקירת כוחות הביטחון. 
משפחה נוספת שקיבלה צו היא משפחתו של המחבל איסחאק בדראן שביצע את הפיגוע ברחוב הנביאים בירושלים סמוך לשער שכם שם התנפל על שני בני אדם ודקר אותם. בדראן גם הוא תושב הכפר עקב בצפון ירושלים חוסל בזירה. 
שני הדקורים, מבוגרים חרדים שחזרו מתפילת השבת נפצעו באורח קל. משפחה נוספת שקיבלה צו היא משפחתו של המחבל מוחמד עלי. עלי דקר שלושה שוטרי יס"מ בפיגוע דקירה בשער שכם, סמוך לעיר העתיקה בירושלים. עלי עורר את חשדם של השוטרים, הגיע לרחבה בה עמדו השלושה ודקר שניים מהם בעת שביקשו ממנו תעודת זהות. השוטרים התעשתו מיד וירו בו למוות. במהלך חיסולו נפצע שוטר באורח קשה ועוד אחד באורח קל. 
המשפחה הרביעית שקיבלה צו לקראת הריסה היא משפחתו של המחבל ת'איר אבו רזאלה. אבו רזאלה בן ה-19, תושב מזרח ירושלים, דקר שני בני אדם ופצע אותם קל ליד שער בגין בקריה בתל אביב. הוא נורה על ידי איש קבע בחיל האוויר ומת מפצעיו. אבו רזאלה לא רק דקר שני בני אדם, אלא גם ניסה לחטוף נשק של חיילת אולם היא הגנה עליו ואז ברח מהזירה עד שנורה. במערכת הביטחון מדגישים כי החלטת הקבינט מדיני ביטחוני היא ברורה וכל מי שיניף סכין או יבחר בדרך הטרור ביתו ייהרס.