יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד ענה ליו"ר מרצ זהבה גלאון באמצעות הפייסבוק לאחר שהשניים התכתשו ברשת החברתית וכתב כי "משהו רע עובר על השמאל. יש להם כמובן זכות מלאה לעמדות משלהם, ואין לי אפילו בעיה עם ההתקפות האישיות עלי (אהלן זהבה), אבל הנסיונות שלהם להצדיק את הפלשתינים בכל מחיר הפכו להיות הדבר היחיד שהם מביאים לשולחן הפוליטי. פעם הם היו לא רלבנטיים, היום הם פשוט לא מחוברים למציאות".
לפיד הוסיף כי "אם אבו מאזן משקר, הוא לא עושה את זה בגלל הדיכוי, או הכיבוש, אלא מפני שהוא שקרן שמנסה להכפיש את ישראל בעולם. ואם מחבלת פלשתינית מנסה לדקור חיילת היא לא עושה את זה בגלל המחסומים, אלא מפני שהיא רוצה להרוג יהודים מפני שהם יהודים. ואם החיילת בתגובה יורה והורגת אותה היא לא עושה את זה מפני שהיא חלק מהכיבוש, אלא מפני שהיא מגנה על חייה מפני טרוריסטית ובגלל שהיא לא רוצה למות".
עוד כתב לפיד כי "ואם נערים פלשתינים מנסים לרצוח ברחובות נערים ישראלים בני גילם, הם לא עושים זאת בגלל שמכוניות זבל לא מגיעות בזמן למזרח ירושלים, או בגלל שחסרים תקציבים לבתי הספר שלהם, אלא מפני שמישהו שטף את מוחם ברשתות החברתיות בהסתה איומה ונוראה שבה משווים יהודים לקופים וחזירים וקוראים לרצוח חפים מפשע. ואם התקשורת הבינלאומית מכסה את כל זה בחוסר הגינות בולט, זה לא מפני שבאמת יש פה אפרטהייד, אלא מפני שהם נגועים באנטישמיות וגם בלא מעט שיטחיות".

"הקריאה של זהבה וחבריה להבין את הצד השני היא קריאה מתנשאת", האשים חבר הכנסת, "היא מניחה שכולם - חוץ מהם כמובן - לא מבינים מה הולך פה באמת. אלא שאנחנו מבינים מצויין, תודה. מה שקורה פה באמת הוא טרור סכינים משתולל, הנובע מהסתה חסרת גבולות. מול הטרור הזה צריך להציב פתרון מדיני, אבל הוא צריך להיות מבוסס על קריאת המציאות כמו שהיא, לא על יצירת פלשתינים דימיוניים שאינם קיימים באמת".
"אני מאמין שעלינו להיפרד מהפלשתינים, תוך שצה״ל ממשיך לפעול בכל מקום כדי לתת בטחון לאזרחי ישראל. הגיע הזמן להתגרש מהפלשתינים, ולהציב בינינו לבינם חומה גבוהה. לא בגלל שהם הטובים בסיפור, אלא בגלל שהם הרעים", סיכם לפיד.

גלאון: "תתחיל להתנהג כמו בנאדם רציני"
את הדברים כתב לפיד בעקבות דבריה של זהבה גלאון בפייסבוק, שם כתבה: "יאיר לפיד, אני רוצה לדבר איתך על שקרים ועל אובדן דרך. בימים האחרונים אתה אומר, ואני מצטטת אותך: "אם מישהו יוצא עם סכין קצבים ומסתער על אזרחים ישראליים, אני לא מוכן לקיים דיון על המניעים שלו." באמת דברים שמנפחים את החזה". 
"אם מחבל יוצא עם סכין קצבים ומסתער על אזרחים ישראליים הרי שדמו בראשו ויש לנו כבני אדם שפויים חובה אחת והיא לנטרל אותו ולהציל חיים. ואם באותו הרגע אפשר היה לנטרל אותו כך שהוא נותר בחיים, הדבר הבא הוא לשפוט ולהעניש אותו על פי חוקי מדינת ישראל. את זה אני זהבה גלאון השמאלנית אומרת, אבל אם אתה בקטע של להתנגד למשהו רק כי הוא יוצא מהפה שלי אתה מוזמן ללכת לבדוק אצל מפכ"ל המשטרה או הרמטכ"ל. בחיי שתקבל אותה תשובה. סבבה? סבבה", כתבה גלאון.
"עכשיו, נשאלת השאלה מה זה אומר שאתה לא מוכן לקיים דיון על המניעים של המחבל הזה. משוטר שנמצא בזירה אני באמת לא מצפה לקיים דיון על המניעים של מחבל שהוא צריך לנטרל. גם לא מאזרח שנקלע לאירוע. זה לא תפקידו. אבל אתה לא אף אחד מאלה - אתה מבקש להיות מתווה מדיניות, אפילו ראש ממשלה. התפקיד שלך, שלי, של מי שהוא נבחר ציבור - הוא להסתכל על התמונה הגדולה ולברר איך אפשר להגן על הביטחון של כל אזרחי ישראל לטווח ארוך. ואתה יודע משהו, בשביל לעשות את זה אתה כן חייב לקיים דיון על המניעים שלו.
"רק לפני עשרה ימים התראיינת ואמרת שהפתרון ארוך הטווח לאלימות הוא עצירת בניה מחוץ לגושי התנחלויות והיפרדות מהפלסטינים. אז בוא נודה על האמת - אפילו אתה ניהלת עם עצמך דיון במניעים של המחבלים והגעת למסקנה שאולי אם לא נשב להם על הווריד ואם תהיה להם ריבונות זה יכול לשנות משהו. מילים שלך - לא שלי", תקפה גלאון את לפיד.
"הטרור שאנחנו חווים בימים האחרונים הוא נורא, מחליא ומחריד. אין מספיק מילים כדי להביע את הזעזוע ממעשי הזוועה האלה", הוסיפה גלאון ואמרה ללפיד כי: "אתה צריך לדעת שכמנהיגים זה לא מספיק להתנהל בצורה שטחית ולדבר לאזרחים כאילו אנחנו מתדרכים שוטרים שיוצאים לסיור, כמו שאתה וגם רבים בממשלה מעדיפים לעשות בזמן האחרון. לא יכול להיות שהמסר שלך יהיה "ברגעים כאלה חשוב שתהיו חזקים ויאללה ביי". אנחנו חייבים להצליח לנשום עמוק ולחשוב אסטרטגית ולכן אנחנו חייבים לדבר על מניעים", הוסיפה יו"ר מרצ. 
"יאיר, בעיקר אני רוצה שנפסיק עם ההתחסדות ושתתחיל להתנהג כמו בנאדם רציני. באמת שנמאס לי לשמוע כבר כמה אבו מאזן משקר - וואלה, שיקר. עכשיו מה הלאה? נמאס לי גם לשמוע שאין לו שליטה - וואלה, נכון, נתקענו בעזה עם החמאס שגרועים ממנו פי כמה, אפילו שנתניהו אוהב לדבר דווקא איתם ולא איתו. זה מה יש אפילו שהיה הרבה יותר נוח אם הפרטנר שלנו היה בובספוג עם סמכות ביצועית של פוטין".

"עכשיו השאלה היא לא איך מתבכיינים על זה שש שנים, אלא מה עושים עם זה ואיך דואגים לאינטרסים שלנו. במילים אחרות - באת לעבוד או באת לבלבל במוח? אני מבינה דבר אחד: החיים נותנים לך לימון - אל תשאל מה המניעים שלו, תשאל איך עושים ממנו לימונדה. ואם לא שמת לב אנחנו פה בתוך מטע ענק של לימונים. אז בחייך, תפסיק עם הדיבורים הריקים ותתחיל לקחת אחריות", סיכמה גלאון.

לפיד בחמישי האחרון: "שתיקת השמאל היא אובדן דרך"

גלאון כתבה את הדברים לאחר שלפיד כתב בעמוד הפייסבוק שלו בחמישי האחרון כי "אם מישהו יוצא עם סכין קצבים ומסתער על אזרחים ישראליים, אני לא מוכן לקיים דיון על המניעים שלו. אם מישהו יוצא עם גרזן ורץ אל עבר אישה בתחנת אוטובוס, אני לא מוכן לקיים דיון על הדרך המנומסת שבה יש לנטרל אותו".
"אם אבו מאזן מוכר שקרים לעמו למרות שהוא יודע שזה מעודד אלימות ושפיכות דמים, אני לא מוכן להיות מאלה שמוותרים לו".
תקף את מפלגות השמאל ואמר כי "שתיקת השמאל מול שקריו של אבו מאזן היא אובדן דרך מוחלט. מה שאנחנו מציבים מול השקרים היא אמת אחת פשוטה ומוחלטת: דם יהודי לא יהיה הפקר".