שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס היום (שני) בישיבת הסיעה לגל הטרור הפוקד את ישראל וןאמר כי הפיתרון הוא לא חומה פיזית, אלא רק חומות הרתעה, כלשונו.



״אנחנו נמצאים בעיצומה של מתקפת טרור על ישראל. אני רוצה לומר באופן ברור: כדי להתמודד עם הטרור, יש רק חומה אחת שאפקטיבית: חומת הרתעה, ולא חומת בטון", אמר בנט, כשהוא רומז להקמת גדר הבטון בין שכונת ארמון הנציב לכפר ג'בל מוכבר.



"חומת הרתעה זה אומר שמחבל שיוצא מהבית יודע שגם הוא לא יהיה קיים יותר, וגם הבית שלו לא יהיה קיים יותר", הסביר בנט את כוונתו, "חומת הרתעה זה אומר שכשרואים מחבל חמוש מנסה לפגוע באזרחים צריך לירות על מנת להרוג. נקודה. חומת הרתעה זה אומר שמחבל לא יוכל לקום על רגליו תוך כדי פיגוע, כמו המחבל מבזק, ולשוב ולנסות לדקור יהודים".



הוא המשיך והבהיר את עמדתו: "חומת הרתעה זה שעם ישראל נשאר תמיד בכל חבלי ארצו, ושום טרור לא יזיז אותנו מכאן. חומת הרתעה זה אומר שההסתה תיעצר, ושאבו מאזן יקבל יחס שמגיע לאדם שמעודד טרור. חומת הרתעה זה שערביי יו"ש יבינו שתם עידן המדינה הפלסטינית. לטרור לא מגיעה מדינה".



"חברים, חומת הרתעה זאת הדרך היחידה להתמודד עם הטרור. זה לא קל, אבל ב-100 שנות ציונות שום דבר לא היה פה קל".



בנושא אחר, הוסיף בנט כי שלשום חנך גן ילדים מדעי בבאר שבע ואמר: "פגשתי ילדים אופטימיים, גננות וסייעות שגרמו לי להבין באותו רגע שהחינוך הוא הדבר האמיתי שאיתו ננצח". לדבריו, הניצחון שלנו הוא שנמשיך להתפתח חינוכית וטכנולוגית. שנהיה אור לגויים. מול מי שמקדש את המוות - אנחנו ננצח בחיים".




יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, התבטאה בישיבת סיעת מרצ בנוגע למדיניות הממשלה וללינץ' שהתבצע אתמול באזרח האריתראי שזוהה בשוגג כמחבל במהלך פיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע ומת מפצעיו: "אני קוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול מיד להרגעת הרוחות. כל ההצעות להכבדת יד מעידות רק על אוזלת יד. חייבים להרגיע את הרוחות, להיפגש עם אבו מאזן, אולי בחסות גורמים בינלאומיים אירופיים, אמריקאים או המלך עבדאללה, ובשלב השני - אין פתרון למציאות הביטחונית המדממת חוץ מפתרון מדיני".



גלאון הוסיפה: "ראינו אתמול את התמונות המחרידות מהפיגוע הקשה בבאר שבע ומהלינץ' שבוצע באזרח אריתראי. האצבע המאשימה היום ממש לא צריכה לפנות רק אל מי שאיבדו צלם אנוש אתמול בתחנה המרכזית; מבצעי הלינץ' לא פעלו בוואקום".




גלאון. קוראת לנתניהו להיפגש עם אבו מאזן. צילום: הדס פרוש


לדבריה, כששר הביטחון קורא לאזרחים לשאת נשק, כששר החינוך מצטלם כקאובוי כשאקדח תחוב בחגורתו, כשהרב שמואל אליהו קורא מפורשות לרצח וכשמנהיגים בשלטון מצדיקים התנהגות אלימה, קשה להתפלא שהמציאות הופכת למערב פרוע. "הגיע הזמן שמנהיגי ציבור ייקחו אחריות על המסרים שיוצאים מפיהם בעת הזו, יש כאן מספיק כאב ושפיכות דמים בשבועות האחרונים גם בלעדיהם".



גם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן דיבר בישיבת סיעתו, ישראל ביתנו, והמשיך לתקוף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כשהפעם עשה זאת על רקע הפגישה שלו עם חברי הכנסת הערביים בתחילת שנת הלימודים, בה העניק להם כסף על מנת למנוע את השביתה במערכת החינוך.



"הבעיה היא מראש הממשלה ומטה. נתניהו מקבל בלשכתו את הרשימה הערבית המאוחדת, כולל איימן עודה, כולל זחאלקה, ונותן להם לגיטימציה עם צ'ק של 900 מיליון שקל. אלו ההשלכות, זה התרגום המעשי. זה דבר בלתי מובן ונסבל, שאחרי כל הדיבורים עדיין לא התקבלה להוציא את התנועה האסלאמית מחוץ לחוק. זה שראאד סלאח ממשיך להסתובב בארץ ולהסית, זה חלק מהתוצאה. חייבים גם לפעול ולהחרים את כל חשבונות הבנק שלהם. זאת אפילו לא החלטת ממשלה או קבינט, שר הביטחון יכול לעשות זאת", אמר שר החוץ לשעבר.