סערה במליאת הכנסת:  עימות חריף התקיים היום (רביעי) בין ח"כ  אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) לח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני).



ליברמן תקף בחריפות את ח"כ רוזנטל וקרא לעברו: "תסתום את הפה חתיכת מושחת, כל מייסדי העבודה מתהפכים בקבר כשהם שומעים אותך".



ליברמן השתלח ברוזנטל לאחר שזה הביע בקריאות ביניים, התנגדות לחוק שליברמן מעלה בקריאה טרומית בכנסת, ומטרתו לשלול מימון ממפלגות שקוראות להטיל חרם על מדינת ישראל.



ליברמן אמר כי התנגדותו של ח"כ רוזנטל מלמדת על פיצול אישיות בשמאל ובעבודה וקרא לעברו: "תסתום את הפה שלך חתיכת מושחת, כל מייסדי העבודה שמעים אותך ומתהפכים בקבר כולל ברל כצנלסון. אתה מייצג את הכי מושחתים בכנסת".




יו"ר ישראל ביתנו הוסיף: "זה חלק מפיצול האישיות של רוזנטל והשמאל. אני שמעתי שגם בעבודה תומכים בחרם על יישובים ביו"ש וברמת בגולן. לא יתכן שאותם יישובים שהעבודה הקימה אחרי 67', הם פתאום מחוץ לחוק והפכו ללא לגיטמיים". 



רוזנטל: "ליברמן נמלט בעור שיניו מחקירה פלילית" 


רוזנטל לא נשאר חייב, עלה לדוכן לאחר דבריו של ליברמן ותקף בחזרה: "זה מדהים שהפוליטיקאי הכי מושחת בישראל קורא לי מושחת. הוא נמלט בעור שיניו מחקירה פלילית". הוא קרא לעבר יו"ר ישראל ביתנו שעשה דרכו החוצה מהמליאה: "קשה עם האמת הא, ליברמן, אתה בורח". 
ח"כ מהמחנה הציוני אף התייחס לפרשת 242, שכונתה גם פרשת ישראל ביתנו: "36 חשודים, 20 מהם חברים בישראל ביתנו והשאר מינויים של ליברמן. האיש שפיקח על הכל מגלגל עיניים לשמיים ואמר לא ידעתי. לא ידעת על הבת שלך שקיבלה מיליונים?" .

בדיון עצמו, השר יריב לוין אמר כי הממשלה ביקשה מליברמן לדחות את הצעת החוק שלו בשבועיים כדי שהיא תגיש הצעה מגובשת ומעובה יותר אך ליברמן סרב. בפתח דבריו התייחס השר לוין לדברי ליברמן על פיצול אישיות במפלגות המתנגדות לחוק ואמר: "מה יותר סכיזופרני מלהציע לשלול מימון מפלגות למפלגות בשמאל ולשבת לצידן באופוזיציה".

ליברמן השיב ואמר: "אין שום קשר בין המיקום הפיזי שלכם בצד ימין לבין להיות מפלגת ימין. אין לכם מזמן קשר למחנה הלאומי. במקרה אתם יושבים בצד ימין".
 
עוד אמר כי הוא מוכן לכך שהשר לוין יודיע שההצבעה נדחית בשבועיים והוסיף: "אבל אני יודע שלא תעשה זאת כי אתה יודע שראש הממשלה לא יתן לך. כשאתה אומר שהתכוונת להביא אותה הצעה רק עם שיפורים נוספים אתה יודע שאין זו הכוונה ולכן אתה לא רוצה להתחייב על הבמה. אתה יודע שזה לא יהיה. לכן אני אומר שאתם סובלים מסכיזופרינה. הגיע הזמן שתצטרפו לישראל ביתנו, לפחות אלה שרואים עצמם מחנה לאומי". 
 
בהצבעה ההצעה נפלה ברוב של 60 מתנגדים מול 5 תומכים בלבד.