ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלרית גרמניה נועדו הערב (רביעי) בגרמניה ודנו במצב הביטחוני בישראל ובמזרח התיכון.


בפתח מסיבת העיתונאים התייחס נתניהו לגל הטרור ואמר על הטרוריסטים כי "הם פועלים עם סכינים ועם גרזנים, אפילו עם מכוניות. הטרוריסטים האלה אומרים בפייסבוק שלהם באופן גלוי שהם הורגים ישראלים לא כי הם מתוסכלים, לא אכפת להם מהשלום, האמת הפשוטה היא שהם רוצים להרוג יהודים ולהשמיד את מדינת ישראל".

על אבו מאזן, אמר נתניהו: "הוא הצטרף לאסלאמיסטים, ובאתרים הרשמיים שלו דובריו אמרו שישראל מנסה להפר את הסטטוס קוו בהר הבית, נכתב שאנחנו מבקשים להרוס את מסגד אל אקצא - זה שקר". 

ראש הממשלה קרא לקהילה הבינלאומית לדרוש מאבו מאזן להפסיק את ההסתה ואמר כי "זה אפשרי להשיג רגיעה". על החומה הזמנית שהוקמה בירושלים בשל אירועי הטרור אמר: זו לא חומה, אלו 7-8 מטרים של קיר, נזרקים לא רחוק משם בקבוקי תבערה, אשר הביאו למותם של תושבי ירושלים. הקיר נבנה כדי למנוע פיגועים שכאלה".

סערת היטלר והמופתי

השניים נפגשים על רקע סערת "היטלר והמופתי", אשר במהלכה אמר נתניהו כי היטלר לא רצה בתחילה להשמיד את היהודים, אך המופתי אל-חוסייני שכנע אותו לעשות זאת. בתגובה לדבריו אמרו במהלך היום בגרמניה: "האחריות על השואה היא שלנו".

כצפוי, ראש הממשלה נשאל על דבריו ואמר: "המופתי הוא אחד האנשים שדחקו להשמדה אירופית והוא ייעץ ביישום הפיתרון הסופי". עוד אמר נתניהו כי "השאלה האמיתית לא צריכה להיות מופנית אליי, אלא אל אבו מאזן. למה הוא והרשות מהללים את המופתי וקוראים לו אבי האומה הפלסטינית? הוא פושע מלחמה והם מהללים אותו".

נתניהו פנה למקרל ואמר: "אנגלה, אנחנו חוגגים את כינון היחסים הדיפלומטיים, אני חושב שזה חשוב. לא נשכח את זוועות העבר ואני מעריך את העובדה שאת וגרמניה לא שוכחים את זוועות העבר".

בימים הקרובים צפוי נתניהו להיפגש גם עם מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי בברלין. השניים ידונו גם הם בגל הטרור המתמשך בארץ.
 
טרם ההמראה לגרמניה אמר ראש הממשלה: "אני יוצא עכשיו לברלין להיפגש עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, להזמנתה. אנחנו נדון עם מנהיגת אחת המדינות החשובות באירופה על המצב כאן, על הצורך להפסיק את ההסתה הפלסטינית וגם על נושאי ביטחון מרכזיים שגרמניה מסייעת לישראל בהם. גרמניה היא שותפה חשובה מאוד לישראל בביטחון הלאומי שלה".