שר החינוך, נפתלי בנט, התראיין הבוקר (חמישי) בגל"צ ותקף את חברת הכנסת ציפי לבני שאמרה מוקדם יותר כי ישנה תחושה של המערב הפרוע כאשר אזרחים נושאים נשק.



"ראיתי את שר החינוך מסתובב עם אקדח על המותן", אמרה לבני על בנט. "ציפי לבני לא חיה במדינה שלנו, היא אולי חיה בשבדיה", אמר בנט לאחר שלבני מתחה ביקורת על שרים הקוראים לאזרחים להסתובב עם נשק.



בתוך גל הטרור, הבהיר בנט כי "בחלק ניכר מהמקרים מדובר באזרחים אמיצים וערניים שעוצרים את הפיגוע. שהופכים אותו לפיגוע עם הרוג אחד במקום טבח".



מתוך דוגמא אישית, כאשר הוא עצמו מסתובב עם נשק, קרא בנט לכל אזרח בעל רישיון לנשק לשאת אותו בימים אלה. "אני לא מבין על מה לבני מדברת. היא רוצה שאזרחים עם ידיים חשופות יתמודדו עם מחבלים עם נשק?".



לבני הגיבה לדברים של בנט וצייצה בטוויטר: "אני חיה במדינה שבה מצופה מהממשלה לתת ביטחון לאזרחיה ולא רק לדבר חזק ולהסתובב עם אקדח בשביל הרושם".



"לא יורים משנאה אלא מהגנה עצמית"



בנט התייחס לאירוע אמש בירושלים במהלכו חלה טעות בזיהוי כשנורה למוות יהודי שנחשד כמחבל. "האירוע אתמול הוא קשה ומצער, צריך להפיק לקח, אבל לא להותיר את הנשק בבית כאילו אנחנו בשבדיה או באוסלו. לצערנו מעת לעת יהיו טעויות, אני לא משלה את עצמי", אמר בנט.



לדברי בנט, האחריות לביטחון מוטלת גם על האזרחים. "אני לא רק מדבר על הגנה עצמית, אני מצפה מאזרח עם נשק לייצר מגע מול המחבלים ולירות בהם. המשטרה נותנת רישיונות לאנשים בצורה מסוננת ואחראית", הדגיש בנט.



לטענת בנט מדובר במלחמה נגד טרור ונגד הסתה. "מי שרוצה לקשקש שיקשקש, אנחנו נלחמים בטרור. מה שציפי עשתה אמרה זה בלתי אחראי. אני מצפה ממי שנושא נשק שיפעיל שיקול דעת, שיפעל באסרטיביות ובאחריות ושייזהר לא לפגוע באזרחים. אנחנו לא יורים משנאה אלא מהגנה עצמית".



את דבריו סיכם בנט בדרישה: "מספיק להתנצל, לא צריך להפוך את עצמנו לאשמים".