צו פיוס: לאחר שמליאת הכנסת תססה אתמול בקרבות של ראש הממשלה נגד יו"ר "המחנה הציוני" ח"כ יצחק הרצוג ולאחר מכן יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד יצא גם נגד ח"כ הרצוג, הבוקר (חמישי) לפיד העלה פוסט בפייסבוק ובו הוא כתב: "במקום שאנחנו נתבע מהשלטון לעשות את עבודתו, השלטון גורר אותנו ללכת מכות בחצר".



לפיד לא התייחס במפורש לעימותים שהתקיימו אתמול במליאה אך כתב: "מהן הבעיות האמיתיות שלנו? במה עלינו לטפל? אינתיפאדת הסכינים, שיתוף פעולה בין חמאס לדאעש, המשבר עם ארה"ב והעולם, השחיתות, עתיד ילדינו".



 

מהן הבעיות האמיתיות שלנו?במה עלינו לטפל?אינתיפאדת הסכינים, שיתוף פעולה בין חמאס לדאע"ש, המשבר עם ארה"ב והעולם, השחיתות...

Posted by ‎Yair Lapid - יאיר לפיד‎ on Wednesday, December 16, 2015


"מה עם זה באמת? איזה עתיד אנחנו רוצים לילדינו? האם אנחנו באמת רוצים להעביר לידיהם מדינה שונאת שבה כולם אוחזים זה בגרונו של זה? או מדינה שהגדירה לעצמה מטרות, שיש לה תוכנית פעולה, שבה אנשים בעלי דיעות שונות יודעים ויכולים לחיות יחד", לפיד כתב.



עוד כתב לפיד: "הרבה יותר נוח לצרוח מאשר לפתור בעיות. הרבה יותר פשוט לגייס את השנאה מאשר לנהל את המדינה. כי במקום דיון רציני בבעיות רציניות, אנחנו מנהלים תחרות בהכפשות. במקום שאנחנו נתבע מהשלטון לעשות את עבודתו, השלטון גורר אותנו ללכת מכות בחצר. במקום להגן על בטחון התושבים, לשקם את מעמדנו הבינלאומי, להלחם בשחיתות - הממשלה כותבת טוקבקים".



כזכור, לפיד מתח ביקורת על מה שכינה סירובו של ח"כ הרצוג לגנות ולהוקיע את פעולות ארגון "שוברים שתיקה" מעל דוכן הכנסת. לדבריו, "זו בושה וחרפה. ארגון 'שוברים שתיקה' פוגע ומכפיש את צה"ל ברחבי העולם ומפיץ שקרים נגד הלוחמים שלנו שהם גם הילדים שלנו. מן הראוי שח"כ הרצוג ייתן גיבוי לחיילי צה"ל במקום לארגוני השמאל הקיצוניים".



הרצוג ענה לו בטוויטר: "אני מבין שאתה מחפש בולטות. לא בי צריך להלחם. את ביבי צריך להחליף. במקום לצייץ, תן יד. ביחד ננצח".




מוקדם יותר, ראש הממשלה ביקש לעלות לדוכן לאחר שכבר נשא נאום, כדי להגיב להרצוג וגרם למהומה גדולה. נתניהו בחר לתת מספר נתונים נוספים ואז הסיט את הדיון לכיוון אחר, כשביקש מיו"ר האופוזיציה, להתייחס לנושא אחר: "יו"ר האופוזיציה, אני מפציר בך לעלות מעל בימה זאת ולגנות בכל פה את ארגון 'שוברים שתיקה'. ארגון שמנהל מסע דה לגיטימציה כנגד מדינת ישראל". ההתבטאות הזאת גרמה למחיאות כפיים סוערות מצד חברי הכנסת מהימין.



הרוחות בכנסת סערו, וצעקות רמות החלו להישמע. נתניהו ירד מהדוכן ואז עלה יו"ר האופוזיציה, שהחל לענות לנתניהו ואמר: "אתה ביקשת ממני לעלות לכאן ולגנות את ארגון 'שוברים שתיקה', אני מפציר בך לעלות לכאן ולגנות את ההסתה החמורה שמתקיימת כנגד הנשיא ראובן ריבלין, האזרח מספר אחת במדינת ישראל" וזכה למחיאות כפיים סוערות מהצד שלו. ברגע זה פרצה שוב מהומה והיו"ר אדלשטיין הפסיק את הדיון לחמש דקות.