הקואליציה הפסידה הערב (רביעי) בהצבעה על הצעת חוק של חברת הכנסת עליזה לביא ממפלגת "יש עתיד" על חודו של קול. הקואליציה נמצאת בנחיתות מספרית מאז פרישתו של השר סילבן שלום שטרם התפטר מהכנסת ולכן עדיין לא הושבע מחליפו, אמיר אוחנה. 



מלבד השר שלום שלא הגיע מתוקף הנסיבות להצביע נעדרו מההצבעה גם חבר הכנסת אורן חזן, אך למרבה המבוכה, מי שלא הספיק להגיע להצבעה בזמן היה יו"ר הקואליציה צחי הנגבי.

ההצעה עברה ברוב של 52 חברי כנסת מול 51 מתנגדים. הצעת החוק שעברה בקריאה טרומית בניגוד לעמדת הקואליציה, עוסקת בחובת נוכחותו של הורה במהלך בדיקה רפואית של רך נולד.

וועדת השרים לענייני חקיקה התנגדה בראשית השבוע להצעת החוק, אך למרות זאת, זכתה האופוזיציה להישג בהצבעה. מלשכתו של יו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי נמסר: "השר סילבן שלום נעדר בעקבות ההודעה על פרישתו, אורן חזן לא הגיע להצבעה, ויו"ר הקואליציה צחי הנגבי נכח בכנסת ולא הספיק להגיע להצבעה במועד".

תוצאות ההצבעה נתקבלו ע"י חברי האופוזיציה במחיאות כפיים. יצוין כי זו לא הפעם הראשונה שהקואליציה הצרה מפסידה בהצבעה לאחר שחבר כנסת משורותיה נעדר מההצבעה. בכך לא תמו צרותיה לש הקואליציה משום שלאחר אחת ההצבעות במליאה חברת הכנסת חוטובלי עיקמה את רגלה ואובחן אצלה פגיעה בגיד. מהדובר של חברת הכנסת נמסר כי היא סובלת מכאבים.