ראש הממשלה, בנימין נתניהו כינה את המלחמה באסלאם הקיצוני "מלחמת עולם" ואמר היום (שלישי) כי "אנו מצויים, אם אפשר לקרוא לזה כך, במלחמת עולם מול שני זרמים גדולים של אסלאם קיצוני שחובק את כל העולם". בטקס הענקת פרסי הצטיינות ל-14 עובדי מוסד בשנת 2015, אמר ראש הממשלה במסר תקיף לחיזבאללה ולדאעש כי ישראל מחויבת להילחם באיומים מצד האסלאם הקיצוני. "עולם האתמול ועליית הקנאות האסלמאית מתחברים לעולם המחר - שימוש בטכנולוגיות, ולכן האיום כל כך גדול. מול קיצוניות שעולה, מתחמשת ודורסת אנו רוצים שהתבוסה שלהם תתאפשר מהר ככל האפשר".



לדברי נתניהו המאמץ העיקרי והראשון הוא "לפעול נגד השילוב של איראן וגרורותיה מצד אחד, ודאעש ואיומים אחרים מצד שני". עוד הוסיף נתניהו כי ישראל תגיב במידת הצורך. "אנו פועלים נגד אויבנו, בטוח שאנו יכולים להם ושנוכל להם בכוחות משותפים. אנו פועלים נגד אלה שפועלים נגדנו, ושידעו כל אויבנו שנגיב בתקיפות על כל התקפה עלינו. לא ינום ולא ישן שומר ישראל, גם שומרת", אמר נתניהו.



בפנייה למצטייני המוסד הוסיף נתניהו: "העולם משתנה והמוסד משתנה יחד אתו. חלקו וחשיבותו במערך הביטחון הלאומי שלנו הולך וגדל. השינויים שאנו עומדים בפניהם הם שניים. השינוי הראשון הוא הטכנולוגיה שסוחפת את העולם. עליית האינטרנט ומלחמות הסייבר שיכולות לשתק מדינות. זאת לצד נשק מדויק , נשק משוגר, להבדיל מצבאות כפי שהכרנו, היום אנחנו תחת איומים חדשים".



ריבלין: "שיח השנאה נגד השרה שקד - מגונה, אלים ובזוי"


בתוך כך נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס בטקס לביטויי השנאה כלפי שרת המשפטים איילת שקד ואמר: "שיח השנאה שמופנה בימים האלה באופן אלים כלפי שרת המשפטים, איילת שקד, הוא שיח מגונה, הוא שיח אלים ובזוי, שמקומו לא יכירנו בחברה הישראלית ובמדינת ישראל. אפשר להתווכח, צריך להתווכח, אפשר למחות, ואולם שיסוי וביזוי של נבחר ציבור, בפרט על ידי מחנכי הציבור, אינם הדרך"



בדברי הברכה לאנשי המוסד המצטיינים אמר הנשיא כי "המוסד הישראלי נחשב לאחד מארגוני הביון הטובים בעולם. חלק מן המבצעים שביצעתם לאורך השנים הקנו למדינת ישראל תהילת עולם, שהרתעה עוצמתית בצידה. יש לנו אויבים וגם ידידים שעצם אזכור שם ה'מוסד', גורם להם לצמרמורת. הם יודעים, שהיד הארוכה של מדינת ישראל, היא לא קלישאה, אלא אמת לאמיתה".