חוק השקיפות, המוכר יותר כחוק העמותות, אמנם לא עבר היום בכנסת ונדחה לשבוע הבא, אך עורר סערה בהצבעת אי אמון שהוגשה למליאת הכנסת בנושא. את האפשרות לדבר עליו ניצלה שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, אשר בחרה לתקוף את המתנגדים לחוק ותהתה מדוע רוצים חלק מחברי הכנסת שלא לעשות זאת. אך הפעם, היא בחרה קודם כל לתקוף בחריפות את מפלגת יש עתיד. לטענתה, מדובר במפלגה ש"מדגמנת" על פי ימים את הצד הפוליטי שלה.


 


"בימים זוגיים של השבוע מפלגת יש עתיד מדגמנת שמאל פוליטי. היום יום ב' בשבוע. יום ב', כפי שבוודאי ידוע לכולכם, הוא יום זוגי, וכנהוג בימים זוגיים של השבוע - מפלגת יש עתיד מדגמנת שמאל פוליטי. בימים א', ג', ו-ה' מפלגת "יש עתיד" היא מפלגת ימין. אולי אפילו עם קריצה חצי דתית, פה הנחת תפילין, שם חצי תפילה, כותל, ירושלים מאוחדת לנצח נצחים וייצוג ישראל באנגלית ממלכתית. אבל בימים ב', ד' ו-ו' – מפלגת יש עתיד היא מפלגת שמאל.

ובשבת... בשבת אתם נחים".
"אבל היום, כאמור, יום ב'. וביום ב' מפלגת יש עתיד מדגמנת שמאל פוליטי. בבוקר השכם כבר הספיק יאיר לפיד לחצות פס לבן ולעקוף את בוז'י הרצוג משמאל. בוז'י הרי נטש השבוע את רעיון שתי המדינות. לפחות לעשור הקרוב, כדבריו. והנה לפיד כבר מתראיין היום על כך שלא היינו צריכים לדחות במהירות כזו את היוזמה הצרפתית לחלוקת הארץ.  אבל היום כאמור יום ב'; יום זוגי בשבוע שלנו, ולפיד ומפלגת "יש עתיד" מדגמנים שמאל פוליטי.
וכחלק מזה שהיום יום זוגי, מפלגת "יש עתיד" החליטה להביע אי אמון בממשלה על בסיס קידום חוק השקיפות בטענה שמדובר בחוק שאינו חוקתי או כמו שאתם קוראים לזה - "אנטי-דמוקרטי".
לאחר מכן תקפה שקד את סתיו שפיר ואמרה: "סתיו שפיר ממפלגת העבודה דורשת עמותה ישראלית מחוץ לחוק בגלל פוסט פרובלמטי (עמותת אם תרצו - א.ב). הפוסט לא היה צריך להיכתב, הוא לא היה במקום, טוב עשו שהתנצלו עליו, אבל להוציא מחוץ לחוק עמותה בגלל פוסט? איבדתם את זה לגמרי. פוסט טיפשי? זה דבר , זוהי הדמוקרטיה. 

"שקיפות על עמותות הפועלות במסווה, הרבה יותר חשוב להגן על פעילים שפועלים להחרמת ישראל בעולם. זה יותר חשוב בעיניכם. עמותות שמספקות ראיות להעמדת חיילי צה"ל לדין. אתם הרי לא רואים שוב בעיה במסירת פלסטינים חפים מפשע, כי עוד לא השתכנעתם שאנשים מטפלים בהם כמו שצריך. מי שמכר את הבתים בחברון, גם אישתו וגם הבנים שלו, נעצרו על ידי הרשות.

 "אתם רוצים לראות את ישראל נסוגה ומוכנים לשפוך את התינוק עם המים"  

"איבדתם פרופורציה, הרי להטיל מגבלות מסויימות על מי שמייצג אינטרסים כלכליים לגיטימיים זה משהו שאנשי השמאל עושים עליו סיבוב כבר שנים, אבל הנגשה של מידע דומה בכל הנוגע למי שמייצג אינטרס של מדינה זרה זה משהו שהפך אנטי-דמוקרטי? ממתי בדיוק? כמו קוסם ששולף מהכובע שפנים, אתם שולפים בעיות מדומיינות בחוק השקיפות: "הוא לא חוקתי" - אז מה אם היועץ המשפטי לממשלה אישר אותו וסבור שאין בו כל בעיה חוקתית.
"אין לזה אח ורע בעולם" - אז מה אם הרציונאל של החוק דומה להפליא לחוק האמריקאי ולתקנון בית הנבחרים שתוקן רק בחודש ינואר לפני שנה.
"אני מאמינה שרוב מוחלט מפעילי השמאל מאמין שהוא עושה טוב למדינת ישראל בדרך שהוא מאמין לנכון. בשם כך, החוק הזה אינו עוסק בשמאל או בימין. אז למה מנסים לגרור אותנו לימין ושמאל? למה בימים זוגיים סיעת יש עתיד אינה יכולה לתמוך בחוק הזה. מישהו מנסה להפוך את החוק הזה ללא לגיטימי. מישהו חושב שאם הוא יצעק שמדובר בחוק שהימין כופה על השמאל, אם מישהו בחו"ל משתכנע שנורא כל כך ויבוא לעזור.

"מישהו יכתוב מאמר חריף בוושינגטון פוסט, אתם תצטטו אותו מתוך דאגה כנה. נהלו את השיח בישראל, אתם פועלים להשחיר את פנינו בחו"ל. אתם לוקחים את שמה הטוב של ישראל וצה"ל כבני ערובה של האג'נדה הפוליטית שלכם. כשאתם מסתובבים בעולם ואומרים שהוא פוגע בדמוקרטיה, אתם יודעים שאתם לא דוברים אמת. אתם יודעים שאתם פוגעים במדינת ישראל.

"הבנו, אתם רוצים לראות את ישראל נסוגה מכל אותם שטחי מולדת ומרחבים היסטוריים, ועבור זה, אתם מוכנים לשפוך את התינוק עם המים. תפגעו באינטרסים ישראלים ותעשו כל מה שנדרש כדי להכפיש אותנו בחו"ל. אם נהיה מספיק מוגנים, אולי אז נשתכנע לסגת מיהודה ושומרון ולהעביר את השליטה לארגוני טרור. אנחנו חיים במזרח התיכון ורואים מה קורה סביבנו".