יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הצטרף למפלגת העבודה. ההצטרפות נעשתה בטקס חגיגי בבניין ההסתדרות בתל אביב בנוכחות יו"ר המפלגה יצחק בוז'י הרצוג. גורמים במפלגה אמרו כי ניסנקורן ימשיך לכהן כראש ההסתדרות וכי את המהלך יזם הרצוג שניהל עם ניסנקורן מסעי שכנוע במשך חודשים ארוכים. עוד אמרו במפלגה כי הצטרפותו של ניסנקורן מהווה חיזוק משמעותי לביסוס מעמדו של הרצוג שהיה נתון לביקורת קשה בתוך מפלגתו.



יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן אמר היום (שלישי) בפגישתו עם ראש האופוזיציה הרצוג: "אני שמח וגאה להצטרף למפלגת העבודה. המציאות החברתית בישראל מחייבת היום להפעיל את כל הכוחות הציבוריים והפוליטיים כדי להילחם בעוני ההולך ומתרחב בישראל ובפערים העמוקים בחברה הישראלית". יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מצטרף למפלגת העבודה, כך הודיע הבוקר ליו"ר האופוזיציה ויו"ר המפלגה ח"כ יצחק הרצוג.



לאחר שניסנקורן הצטרף באופן רשמי וחתם על טופס ההתפקדות הרצוג אמר: "אני מקבל בברכה חמה את חברי אבי ניסנקורן, יושב ראש ההסתדרות, עם הצטרפותו הרשמית למפלגת העבודה. אבי הוא מנהיג חברתי חשוב ופורץ דרך שמחולל שינויים היסטוריים בכל הנוגע לחייהם של אוכלוסיות מוחלשות, אזרחים עם מוגבלויות ואוכלוסיית הגמלאים וכמובן מוביל את ציבור העובדים בישראל להישגים חסרי תקדים. אבי מצטרף אלינו כי אנחנו הבית של הלוחמים החברתיים. אנחנו הבית של מי שמאמין שהתיקון הכלכלי- חברתי הוא משימה לאומית. לא בדיבורים וסיסמאות - אלא במעשים כמו אלה שאבי מוביל יום יום ושעה שעה. מעשים גדולים הנעשים בשטח, מחזקים את החברה הישראלית ומגנים על האדם העובד, המשפחות והצעירים בישראל ובפועל מביאים לצמצום הפערים בחברה הישראלית".


"ברוך הבא אבי, טוב שבאת": ח"כים מהעבודה מברכים

ח"כ איציק שמולי בירך על החלטת יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, להצטרף למפלגת העבודה ואמר כי "הסתדרות העובדים היא בשר מבשרה של תנועת העבודה ויש לברך על הצטרפותו של מנהיג חברתי כמו ניסנקורן לשורותינו. בחודשים האחרונים הוכיח יו"ר ההסתדרות רגישות יוצאת דופן ודאגה ממקומו כיו"ר ההסתדרות קודם כל עבור המוחלשים באמת: עובדי שכר מינימום, ציבור האנשים עם מוגבלות, עובדי הקבלן ועוד ואני בטוח שבכוחות משותפים נוכל להוביל לשינויים דרמטיים בעתיד הלא רחוק".



ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי ההצטרפות בזמן זה מעידה על הזדהות אמיתית עם הדרך: "החלטתו להתפקד דווקא עכשיו, כשהמפלגה חלשה, מעידה על אומץ לב ועל הזדהות אידיאלוגית אמיתית עם דרכה. אין צורך לחשוש מקשר מוצהר בין העבודה ובין ההסתדרות. בכל העולם מפלגות סוציאל דמוקרטיות קשורות קשר אמיץ לאיגודים מקצועיים, והמאבק למען עבודה מאורגנת המחזקת את העובדים הוא מאבני היסוד של תנועת העבודה".



ח״כ מרב מיכאלי, יו״ר סיעת המחנה הציוני קראה לניסנקורן "שותף אמיתי": "שמחתי מאד לקבל הבוקר טלפון מיו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שהודיע לי שהוא מצטרף למפלגת העבודה, שותף אמיתי לדרך ולשינוי הגדול שנוביל. ברוך הבא אבי, טוב שבאת".



ח"כ עמיר פרץ על המתפקד החדש: "אין ספק שבימים אלה המאמץ העיקרי להרחיב את השורות הוא המאמץ החשוב לקראת בניית אלטרנטיבה ביטחונית-מדינית חברתית וכלכלית".