יו"ר מפלגת "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד, השתתף היום (שלישי) בכנס "הפודיום" של "גלובס" והתייחס בין היתר לתוצאות הסקר שפורסם בכנס לפיו 82% מהציבור חושבים שממשלת ישראל לא עושה מספיק כדי להלחם בחרם ו-59% סבורים שהחרם ישפיע באופן ישיר על מצבם הכלכלי ואמר כי "זה כשל ממשלתי".



ח"כ לפיד התייחס לחשיפה הבלעדית של "מעריב אונליין", לפיה השגרירויות מדווחות על עלייה חדה בניסיונות החרם על ישראל ואמר: "יש היום פרסום גדול ב'מעריב' על זה שהשגרירים והנציגויות בחו"ל שולחים עשרות מברקים שמתריעים על עלייה בפעילויות של ה-BDS בכל העולם. מה שהידיעה אינה כוללת, זה שהמברקים האלה מגיעים לשום מקום. הם נוחתים במשרד חוץ שאין לו שום דרך לטפל בחומר הזה מפני שאין שרים ממונים ואין היום מדיניות חוץ מובהקת מול ה-BDS. בנוסף לזה ההסברה הישראלית, שהיא החזית השנייה, מחולקת בין חמישה משרדים - רשות להסברה לאומית במשרד ראש הממשלה, אגף ההסברה במשרד החוץ, דובר צה"ל, שכרגיל עושה את העבודה היעילה ביותר, יש אגף הסברה במשרדים לעניינים אסטרטגיים, יש אגף הסברה במשרד התפוצות, יש גם קצת במודיעין וקצת בתיירות. אף אחד מהם לא מתואם".



לפיד התייחס לממצאי הסקר: "הממשלה לא עושה דבר וחצי דבר במלחמה בחרם על ישראל. זה כשל ממשלתי בדרגות שעליהם עושים בדרך כלל ועדות חקירה למול איום אמיתי שיפגע בסוף גם בביטחון הישראלי וגם בכלכלה הישראלית". עוד הוא אמר: "אין לישראל משרד חוץ מתפקד כי מסיבות פוליטיות-פנימיות, משרד החוץ פוצל לשישה משרדים. השר הממונה על המאבק ב-BDS הוא גם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן שמטפל מאז הקמת הממשלה בנושאים בוערים כמו המשבר במשטרה, מינוי מפכ"ל ואינתיפאדת הסכינים. זה כשל ממשלתי בדרגות שעליהם עושים בדרך כלל ועדות חקירה ממלכתיות, למול איום אמיתי שיפגע בסוף גם בביטחון הישראלי וגם בכלכלה הישראלית".